پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا نوشت: انتشار بیانیه ساختارشکنانه اخیر رجبعلی مزروعی و حمایت  برخی چهره های اصلاح طلب از این بیانیه، مولد منازعات تازه ای میان طیفهای گوناگون جبهه اصلاحات بوده است. با توجه به احراز صدور بیانیه صادر شده به رجبعلی مزروعی و دستگاه اطلاعاتی بلژیک ، اکنون مسجل شده است که حمایت خاص حزب اتحاد ملت و شخص آذر منصوری از این بیانیه وقیحانه، غیرعامدانه و از سر ناآگاهی نسبت به ماهیت آن نبوده است. با این حال طی ساعات اخیر تحرکات قابل تاملی از سوی آذر منصوری رهبر خودخوانده و غیر قانونی جبهه اصلاحات رخ داده که قابل تامل می باشد.

طبق اخبار موثق، آذر منصوری به اعضای حزب اتحاد ملت دستور داده است تا تمام تلاش خودش را برای حذف اسم "رجبعلی مزروعی" بعنوان نویسنده بیانیه "اتهام قتل به نظام "بکار بندند و حتی انتصاب بیانیه اخیر به رجبعلی مزروعی را کتمان نمایند! به عبارت بهتر، منصوری در صدد است مانع از تمرکز اصلاح طلبان و حتی دیگر مخاطبان بیانیه ساختار شکنانه اخیر بر نام رجبعلی مزروعی شود. اما در پشت پرده بازی تازه منصوری و همراهانش، چه مولفه ها و دغدغه هایی خودنمایی می کنند؟در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی توان آنها را کتمان کرد.

نخست اینکه آذرمنصوری ،  رجبعلی مزروعی و قاسم شعله سعدی، هر سه ارتباطات سیاسی و تشکیلاتی گسترده و عمیقی با یکدیگر داشته و با وجود تعلق خاطر شعله سعدی و مزرعی به دستگاههای اطلاعاتی فرانسه و بلژیک، جلسات مجازی این  سه با یکدیگر به صورت منظم ( با محوریت بخش اقتصادی حزب اتحاد ملت ) ادامه داشته است. نفوذ دستگاههای اطلاعاتی اروپا در گعده های مجازی اصلاح طلبان از یک مقوله پنهان تبدیل به یک گزاره علنی و پیش فرض ثابت شده و مثلث منصوری، مزروعی و شعله سعدی در خلق و تثبیت این روند نقش پررنگی ایفا نموده اند. 

نکته دوم اینکه پس از ناکامی جریانات ضد انقلاب در بازتولید اغتشاشات و شکست علنی آنها در برابر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، رجبعلی مزروعی به نمایندگی از دستگاه اطلاعاتی بلژیک و به بهانه حمایت از سران فتنه سال 1388، بیانیه ای را تنظیم کرده و در ادعایی نخ نما و دروغین، نظام جمهوری اسلامی ایران را متهم به قتل تدریجی موسوی و کروبی نمودند! حزب اتحاد ملت علی رغم آگاهی نسبت به ماهیت این بیانیه و شخصیت حقیقی صادر کننده آن در بروکسل، از این بیانیه حمایت کرد و مهر تایید برخی اعضای اصلی و حتی برخی طرفداران غیر رسمی این حزب پای آن به چشم می خورد. اما اکنون آذر منصوری در کانالهای اصلاح طلب وابسته به خود و حزب اتحاد ملت، تلاش می کند نام رجبعلی مزروعی و قاسم شعله سعدی را از این بیانیه ساختار شکنانه پاک کند .یکی از اصلی ترین دلایل این اقدام، زیر سوال رفتن بازی منصوری در زمین مزروعی و شعله سعدی می باشد. طبق شنیده ها، طی روزهای اخیر بسیاری از اصلاح طلبان میانه رو نسبت به بازی منصوری در زمین دستگاههای اطلاعاتی غرب ناراضی بوده و این نارضایتی را به رئیس دولت اصلاحات نیز منتقل ساخته اند. در چنین شرایطی منصوری ناچار شده است تعلق خاطر محض خود به مزروعی و شعله سعدی را کتمان نماید. 

نکته سوم،به دیرهنگام و غیرموثر بودن بازی تاکتیکی منصوری باز می گردد.اتفاقا بازی اخیر منصوری نشان داد که بر خلاف ادعای برخی اطرافیانش، وی از کمترین هوشمندی و درایتی در به کارگیری مجاری و ابزارهای تاکتیک عملیات روانی برخوردار نیست! او در حالی تلاش می کند نام مزروعی و شعله سعدی را از فرامتن و متن این بازی ضد نظام سانسور کند که دیگر کار از کار گذشته و روایتگری وارونه از بیانیه ساخته و پرداخته دست مزروعی و شعله سعدی نیز امکانپذیر نخواهد بود. منصوری در یک تلاش بیهوده، تلاش می کند خود را به عنوان شخصیتی مستقل و متغیری تعیین کننده در حزب اتحاد ملت مورد شناسایی دیگران قرار دهد اما اسناد و شواهد مربوط به کنشگری وی در زمین ضد انقلاب (خصوصا هم افزایی وی با افرادی مانند مزروعی و شعله سعدی در تقابل مطلق با نظام جمهوری اسلامی) به اندازه ای موثق است که مجالی برای مانور تبلیغاتی و گمراه کننده وی در برابر مخاطبان آگاه باقی نخواهد گذاشت.