حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت اصول خود را بر مبنای مقاومت در برابر فشارها بنا نهاده، به‌طوری‌که برنامه‌های مدونی در حوزه اقتصاد و بودجه برای مقابله با تحریم و تهدیدهای اقتصادی دشمنان تدوین کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز  شنبه ۱۳ مهر ماه در جلسه شورای اداری که با حضور مسئولان استان و شهرستانی در محل دانشگاه پیام نور شهرستان تاکستان برگزار شد، خطاب به مدیران بخش‌های مختلف دولت اظهار کرد: با خارج شدن آمریکا از برجام ایران از مزایای این توافق با برقراری تحریم‌های ظالمانه محروم شد اما در سایه‌سار منویات داهیانهٔ مقام معظم رهبری و مقاومت، اتحاد و انسجام ملت ایران در برابر شدیدترین تحریم‌ها منجر به شکست سنگین آنان شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در ادامه بیان کرد: آن زمان اجماع جهانی علیه کشور ما بود ولی امروز خبری از ایران هراسی نیست و رهبران کشورهای بزرگ دنیا خواهان ایجاد روابط دوجانبه با کشور ما هستند که همگی نشان‌دهنده تأثیر برجام در عرصه بین‌المللی است.

امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری با بیان مهار تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی تصریح کرد: دولت دوازدهم با عنایت به شرایط فعلی تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این کشور بزرگ اسلامی رقم زده است، اصول خود را بر مبنای مقاومت در برابر فشارها بنا نهاده به‌طوری‌که برنامه‌های مدونی در حوزه اقتصاد و بودجه برای مقابله با تحریم و تهدیدهای اقتصادی دشمنان تدوین کرده است تا بدخواهانی که می‌گویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور نا امید شده‌اند شاهد تحرک تازه در اقتصاد و حرکت بزرگ اجتماعی در کشور عزیزمان شوند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم تا پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ و انتخاب رئیس‌جمهور با رأی قاطع مردمی، کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی در چه تنگناهایی بود و دولت یازدهم چگونه توانست از همه دشواری‌ها عبور کند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعتماد مردم به‌عنوان سرمایه‌های انقلاب گفت: با شفاف‌سازی و ارتقاء اعتماد مردم به دولت می‌توان در راستای تحقق آرمان‌های امام در بنیان نظام جمهوری اسلامی در حفظ امنیت ملی و استکبارستیزی گام‌های مؤثری برداشت.

مهم‌ترین مطالبهٔ مردم تاکستان ارتقاء حوزه کشاورزی است

بهمن طاهرخانی نمایندهٔ مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از برخی فعالین به ظاهر معتقد به نظام و ولایت‌فقیه فضاهای مجازی، مبنی بر رواج و اشاعه ناامیدی در میان مردم و تهییج آنان در اثبات ناتوانی دولت و مجلس در امور شهرستان گفت: شهرستان تاکستان با دارا بودن بیش از ۳۰ هزار هکتار باغات انگور به‌عنوان هفتمین شهرستان تولید کننده محصولات کشاورزی نیازمند عنایت ویژه و مستمر مسئولین در طرح مطالبهٔ مردم شهرستان تاکستان در حوزهٔ کشاورزی با محوریت تأمین آب ، فروش محصولات ازجمله انگور و کشمش است.

وی در ادامه به عناوینی از قبیل توسعهٔ گردشگری، راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، توسعهٔ مراکز علمی، مشکلات بیکاری، معیشت و نیازهای عمرانی شهرستان پرداخت.

تحقق رونق تولید در راه‌اندازی منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی تاکستان

رضا طاهری فرماندار تاکستان ضمن معرفی پتانسیل‌های اقتصادی، فرهنگی و کشاورزی شهرستان عنوان کرد: تاکستان طی سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۵ دارای بیش از ۱۷۲ هزار نفر جمعیت در چهار بخش روستا و دهستان و همچنین پتانسیل‌هایی در حوزه کشاورزی، شهرک‌های صنعتی، گردشگری و موقعیت استراتژیک ارتباطی میان مرکز و هشت استان کشور بوده که تمامی این پتانسیل‌ها به برکات نظام مقدس اسلامی فراهم شده است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: راه‌اندازی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی که با مصوبه اخیر مجلس در شهرستان کلید خورده، فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری و همچنین رونق تولید، صادرات و اشتغال‌زایی به‌ویژه در صادرات انگور و فراورده‌های آن است.

وی درادامه تصریح کرد: این شهرستان دارای بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور به لحاظ مساحت، دارنده رتبه نخست تولید کشمش و دوم انگور در ایران و دارای صنایع تبدیلی متنوع و واحدهای بزرگ قطعه‌سازی خودرو، صنایع شیمیایی و فولادی است.