نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: جاده یکطرفه نمی شود، جاده باید دوطرفه باشد چطور 45 هزار و 500 در 10 سال گذشته به عنوان یارانه نقدی افزایش پیدا نکرده اما شرکت‌های وابسته به دولت هر ساله قیمت محصولات و خدمات خود را افزایش می‌دهند.

دلیگانی: آقای روحانی یارانه نقدی افزایش پیدا نکرده؛ چرا خدمات و محصولات دولت گران شده؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در نطق میان دستور امروز دوشنبه (15 مهر98) پارلمان با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین سالار شهیدان و پیاده‌روی اربعین اظهارداشت: این بزرگترین حرکت معنادار جهانی و بیان عرض خدا قوت به همه دستاندرکاران انتظار است تا بازگشت کامل زائرین حسینی به کشور به مسئولیت خود ادامه دهند.

وی افزود: پروژه مترو شاهین شهر در پیوست بودجه کشور درج شده و امید است که با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و با حضور رئیس جمهور در سفر استانی عملیات اجرایی آن شروع شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر بهداشت و درمان می خواهم برابر قول خود نسبت به ساخت بیمارستان جایگزین بخش میمه و ارتقا کیفی خدمات آن عمل کند.

حاجی‌دلیگانی گفت: ضمن تشکر از رهاسازی بخشی از آب خریداری شده در سال جاری، انتظار است وزیر نیرو نسبت به عملی کردن قول داده شده برای تبیین حق و حقوق کشاورزان دشت برخوار اقدام کند.

وی تصریح کرد: از سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار به ساخت تنها بیمارستان شهرستان برخوار، می خواهیم که اعتبار لازم و کافی برای تکمیل این بیمارستان در بودجه سال 99 لحاظ شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از کمیسیون امنیت سیاسی و هیات وزیران می خواهم انتظار دیرینه مردم در ارتقاء ساختاری بخش میمه را برآورده کنند، اظهار داشت: همچنین از وزیر ورزش و جوانان انتظار است برابر قول های داده شد، نسبت به بازسازی تنها زمین چمن مصنوعی ورزشگاه ملت شاهین شهر و تکمیل فضای ورزشی دیگر در شهرها و روستاها اقدام عاجل کند.

حاجی‌دلیگانی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای اصل 30 قانون اساسی و برای جبران کمبود بیش از 100 هزار نفر معلم، بهترین راهکار کوتاه مدت اجرای سیستم دو-دو استفاده کند یعنی فرهنگیانی که دو سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش دیدند مشغول به تدریس شده و دو سال بعدی آموزش خود را به صورت تدریجی طی کنند، راه دیگر اجرای کامل قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریسی ها و نهضتی ها است.

وی گفت: آقای رئیس جمهور مشکل اساسی و اصلی در یارانه ها عدم توزیع عادلانه است، یعنی برخورداری یارانه ها بر اساس نیاز نیست، آنهایی که درآمد کمتری دارند اتفاقا از یارانه کمتری نیز استفاه می کنند، آنهایی که درآمد بیشتر و ثروتمندتر هستند اتفاقات بیشتر از یارانه ها استفاده می کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جاده یک طرفه نمی شود، جاده باید دو طرفه باشد چطور 44 هزار و 500 در 10 سال گذشته به عنوان یارانه نقدی افزایش پیدا نکرده اما شرکت‌های وابسته به دولت هر ساله قیمت محصولات و خدمات خود را افزایش می دهند.

حاجی دلیگانی گفت: یکی از نکات اساسی در ابلاغ سیاست های کلی  قانونگذاری مقام معظم رهبری که به تازگی ابلاغ شد، اجرای اصولی از قانون اساسی است که تا کنون یا  کامل اجرا نشده یا کلا اجرا نشده است، از جمله آنها می توان به اصل 43 قانون اساسی که تامین نیازهای اساسی و معیشت مردم را بیان کرده اشاره داشت.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: اصل 28 قانون اساسی در خصوص تامین شغل برای جوانان و دیگر اقشار مطابق شأن آنها و همچنین اصل 8 و 10 قانون اساسی درباره ترویج و اشاعه خوبی ها از جمله سبک زندگی، مقابله با تهدیدات بنیان و نهاد خانواده، اصل 29 قانون اساسی تامین و پوشش بیمه اجتماعی و درمانی همه مردم ایران و اصل 31 تامین مسکن مردم خصوصا جوانان در آستانه ازدواج از جمله مواردی است که به طور کامل اجرا نشده است.