فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن با ارسال نیرو و تجهیزات به عربستان سعودی قصد دارد تا امنیت این کشور را تقویت کند تا سعودی‌ها بتوانند از خود دفاع کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بامداد شنبه در مصاحبه‌ای گفت که عربستان سعودی شریک امنیتی آمریکا بوده و واشنگتن با ریاض منافع مشترکی دارد.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «بسیار مهم است که منطقه بتواند به توان بازدارندگی در مقابل تهران دست پیدا کند و جامعه بین‌الملل باید ایران را مورد بازخواست قرار دهد.»

هوک در ادامه این مصاحبه گفت که ایران باید همانند دیگر کشورهای جهان رفتار کند در غیر اینصورت شاهد فروپاشی اقتصادش خواهد بود و تا زمانی که ایران دیپلماسی را با خشونت پاسخ دهد به فشارها علیه تهران ادامه داده خواهد شد.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران به تصمیم واشنگتن برای اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به عربستان اشاره کرد و گفت که این اقدام سبب خواهد شد تا عربستان در جایگاه بهتری قرار بگیرد و در تقویت امنیت عربستان مشارکت خواهیم کرد تا این کشور بتواند از خود دفاع کند.

روز جمعه وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳ هزار نیروی اضافی و دو اسکادران جنگنده و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت به عربستان ارسال خواهد کرد.

هوک در ادامه مصاحبه با متهم کردن ایران به حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی گفت که این حملات نشان از ضعف تهران دارد.

چندی پیش یگان پهپادی ارتش یمن به دو تاسیسات نفتی عربستان حمله کرد و سبب شد تا نیمی از تولید نفت سعودی‌ها متوقف شود.

آمریکا و برخی کشورهای غربی ایران را متهم به انجام چنین حمله‌ای کردند، ادعایی که مقامات ایران به شدت آن را رد کردند.