یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارائه فهرست مستقل انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده، پیشنهاد کرد کرسی همه فراکسیون‌ها و گروه‌های سیاسی در مجلس مشخص باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر من ائتلافی که قبل از ورود به مجلس دهم شکل گرفته بود بعد از شکل‌گیری مجلس انسجام لازم را نداشت، همچنانکه لیست ١۷٠ - ۱۶۰ نفره امید بعد از ورود به مجلس به ۱۰۶- ۱۰۵ نفر تبدیل شد که همان رای آقای عارف برای ریاست مجلس بود.

وی با بیان اینکه «عملا دو سوم مجلس دهم در اختیار فراکسیون امید نیست»، اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که برای دوره آینده مجلس اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان لیست‌های مستقل و جداگانه بدهند و اگر خواستند در مجلس با هم ائتلاف کنند نه اینکه از بیرون انتظارات عمومی را بالا ببریم و مردم فکر کنند اکثریت مجلس دست اصلاح طلبان است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: همین اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری هم افتاد، اصلاح طلبان از ریاست جمهوری آقای روحانی دفاع و حمایت کردند ولی اکثریت دست آنها نبود، انتظاری که در جامعه شکل گرفته این است که دولت و مجلس دست اصلاح‌طلبان است در حالی که چنین انتظاری غیرواقعی است و کمتر از نیمی از مجلس و دولت در اختیار اصلاح طلبان است.

قربانی خاطرنشان کرد: به نظر من در دوره آینده انتخابات مجلس حتی اگر ۲۰ یا ۵۰ نفر از داوطلبان اصلاح‌طلب هستند دقیقاً باید شفاف باشد.  پیشنهاد دیگرم این است که کرسی همه فراکسیون‌ها و گروه‌های سیاسی در مجلس مشخص باشد، این گامی در راستای شفاف سازی و پاسخگویی کسانی است که با یک لیست به مجلس می‌آیند. مثلا فردی با لیست اصلاح طلبی به مجلس آمده و حاضر نیست در کنار اصلاح طلبان قرار بگیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: اگر ما می‌خواهیم جامعه توسعه یافته‌ای داشته باشیم باید رسانه‌های مستقل و کارآمد و احزاب و جریانات فعال داشته باشیم و نقش آنها پررنگ شود و مردم بدانند به چه کسی رای می دهند. در شهرهای کوچک ممکن است مردم بر اساس عملکرد به فردی رای بدهند، ولی در شهرهای بزرگ مثل تهران چه کسی می‌تواند از چند هزار کاندیدا شناخت داشته باشد؟ بنابراین باید او را به اسم یک حزب و جریان بشناسند و ناچارند به احزاب و جریانات اعتماد کنند.