عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا و عربستان با برخی ترفندها نتوانسته‌اند بر روابط ایران و عراق که دارای عمق تاریخی است تأثیرگذار باشند و یا از حضور مردم در راهپیمایی اربعین بکاهند.

عربستان تلاش کرد مقتداصدر را جذب کند اما ایشان در بیت رهبری حاضر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاء الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توطئه های عربستان و آمریکا در ناآرامی های عراق گفت: سیاست آمریکا در عراق اشغالگری بود. تلاش داشتند عراق را تبدیل به یکی از ایالت های آمریکا کنند اما جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت عراق، آمریکا را شکست داد و همچنان به حمایت های خود از ملت و دولت عراق ادامه خواهد داد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: در مدتی که داعش در عراق حضور فعال و تأثیرگذار داشت، جمهوری اسلامی به اتفاق دولت عراق، سوریه و روسیه اتاق عملیات مشترکی در بغداد و دمشق تشکیل داد.

وی تصریح کرد: آمریکا و عربستان با برخی ترفندها نتوانسته‌اند بر روابط ایران و عراق که دارای عمق تاریخی است تأثیرگذار باشند و یا از حضور مردم در راهپیمایی اربعین بکاهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان و آمریکا از مجموعه سیاست‌های ایران در عراق و سوریه عصبانی هستند و دست به مقابله نظامی، تبلیغاتی و سیاسی زده اند.

وی با اشاره به حضور حشدالشعبی و موکب داران اربعین و همچنین مقتدا صدر در بیت رهبری و دیدار آنها با مقام معظم رهبری گفت: آمریکا و عربستان از این دیدارها ناخرسند هستند و از اینکه آیت الله خامنه ای در عراق و منطقه دارای جایگاه ویژه ای است، عصبانی می باشند اما این عصبانیت راه به جایی نخواهد برد.

بروجردی اظهارداشت: مجموعه اقدامات ایران و دیدارهای اخیر حشدالشعبی، موکب داران اربعین و مقتدا صدر موجب عمیق تر شدن ارتباطات ایران و عراق شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان تلاش داشت مقتداصدر را به سمت خود جذب کند و حضور ایشان در بیت رهبری بسیار مهم بود.