یک نماینده مجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه نقدی به مردم را طرح شکست خورده‌ای دانست و گفت: با اصلاح ریشه‌ای اقتصاد کشور، اقتصاد سالمی خواهیم داشت و به دنبال آن عموم مردم دیگر به یارانه نقدی نیازی ندارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حذف یارانه سه دهک بالای جامعه گفت: شاید در نگاه اول واریز یارانه برای تمامی جمعیت کشور آن هم به صورت یکسان عادلانه به نظر برسد اما تعریف واقعی عدالت این است که هر چیز در جای خودش اعمال شود.  فرد متمول و ثروتمند به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیاز ندارد، اما شاید افرادی با همین مبلغ ناچیز بتوانند بخشی از مشکلات‌شان را حل کنند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی افراد نیازمند برای دادن یارانه نقدی افزود: این احتمال وجود دارد که افرادی در مقطعی مشکل مالی نداشته باشند اما در آینده به دلیل مشکلات شدید مالی به یارانه نقدی نیاز داشته باشند؛ بنابراین باید راه را برای این افراد هم باز گذاشت.

علوی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر مبلغ یارانه ارزشی برای مردم ندارد، توضیح داد: در ابتدای پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی، دلار ۳۰۰۰ تومان بود اما در حال حاضر دلار ۱۱ هزار تومان است و عملا رقم یارانه ارزشی ندارد.

وی به نحوه توزیع یارانه به نیازمندان اشاره و اظهار کرد: با توجه به ابزارهای کمیته امداد برای شناسایی افراد نیازمند بهتر است کمیته امداد مسوول و متولی توزیع یارانه به دهک‌های پایین جامعه باشد تا این حق به نیازمندان پرداخت شود.

نماینده لامرد پرداخت یارانه نقدی به مردم را طرحی شکست خورده دانست و توضیح داد: مشکلات مردم با پرداخت یارانه نقدی برطرف نمی‌شود؛ باید مشکلات اقتصادی را به صورت ریشه‌ای و اصولی حل کرد که اصلاح ساختار اقتصادی کشور، کاهش سود بانکی، اصلاح ربح مرکب بانک‌ها، تامین امنیت اقتصادی و جلوگیری از خروج سرمایه از کشور از جمله این راهکارهاست.

علوی در پایان گفت که با اصلاح ریشه‌ای ساختار اقتصاد کشور یک اقتصاد سالم مواجه خواهیم بود که در این شرایط دیگر مردم به یارانه نقدی نیاز ندارند. اگر هم کسی به یارانه نیاز داشته باشد آن وقت این پول ارزش داشته و می‌تواند بخشی از مشکلاتش را حل کند.