وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر نتوان تا پایان سال، یارانه سه دهک بالای جامعه را حذف کرد، دولت این ضرر را تحمل کرده اما در روند شناسایی و حذف دهک های پردرآمد بی دقتی نمی کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات وزارتخانه برای اجرای قانون هدفمندی و حذف یارانه دهک های پردرآمد، گفت: دولت با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، تمام تلاش خود را می کند تا شناسایی و حذف دهک های پردرآمد با دقت لازم صورت گیرد.

حذف یارانه نقدی

اولویت اصلی دولت در حذف یارانه دهک های پردرآمد، حفظ حقوق مردم است

اگر نتوان تا پایان سال، یارانه سه دهک بالای جامعه را حذف کرد، دولت این ضرر را تحمل کرده اما در روند شناسایی و حذف دهک های پردرآمد بی دقتی نمی کند

وی ادامه داد: قطعا اولویت اصلی دولت برای اجرای قانون هدفمندی و حذف دهک های پردرآمد، حفظ حقوق مردم است، از این رو حتی اگر نتوان تا پایان سال، یارانه سه دهک بالای جامعه را حذف کرد، دولت این ضرر را تحمل کرده اما در روند شناسایی و حذف دهک های پردرآمد بی دقتی نمی کند.

شکایت تنها 4 هزار خانوار از 200 هزار خانوار پردرآمد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت اخیرا 200 هزار خانوار پردرآمد را شناسایی و یارانه آن ها را حذف کرد، اما بر اساس آمار دفاتر پیشخوان دولت، تنها حدود 4 هزار و 118 خانوار نسبت به حذف یارانه شان شکایت کرده اند که این آمار نشان دهنده خطای حداقلی دولت در حذف یارانه است./

پایان پیام