​استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اوماها تاکید کرد که هیچ توافقی تا پایان دوران ترامپ میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و گفت:معتقدم ایران می‌تواند با دولت جدید برای توافق مذاکره کند و امتیازاتی از این دولت بگیرد.

پاتریک مک نامارا: ترامپ از ایران ترسیده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

پاتریک مک نامارا (Patrick McNamara) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه نبراسکا اوماها در آمریکاست. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌های منطقه بیان کرده است.

هیچ گونه توافقی میان ایران و آمریکا در زمان ترامپ رخ نخواهد داد

پاتریک مک نامارا در ابتدا در مورد روابط میان ایران و آمریکا گفت: من اگر واقع‌گرایانه بخواهم به این موضوع نگاه کنم هیچ گونه توافقی میان ایران و آمریکا در زمان ترامپ رخ نخواهد داد.

ترامپ در حال حاضر فرصتی برای درگیری نظامی با ایران ندارد

ترامپ(donald trump) از ایران ترسیده است

وی در ادامه اضافه کرد: ترامپ ایران را تهدید می‌داند و مدام از این تهدید صحبت می‌کند. اخیرا صحبت از اقدام نظامی کرده است به نظر می‌رسد با توجه به حملات علیه آرامکو ترامپ نگران بوده و از ایران ترسیده است او خواهان خودنمایی در مقابل ایران است. ترامپ در حال حاضر فرصتی برای درگیری نظامی با ایران ندارد و در مسائل داخلی درگیر است. از سوی دیگر ترامپ خواهان جنگ در منطقه نیست. 

 

الفاظ تحریک‌آمیز فرصت مذاکره را از بین می‌برد

مذاکره در شرایط تهدید محتمل نیست

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: این بدگویی‌ها و الفاظ تحریک‌آمیز تنها فرصت صلح و مذاکره را از بین می‌برد علاوه بر اینکه وزیر امور خارجه مایک پمپئو نیز فردی تندرو است و به نظر می‌رسد خواهان مذاکره و صلح با ایران نیست؛ مذاکره در شرایط تهدیدآمیز محتمل نیست و شرط مذاکره احترام است.

 

به تلاش‌ میانجی‌ها خوش‌بینم

میانجی‌ها حداقل از جنگ جلوگیری می‌کنند

 

وی در ادامه در مورد میانجی‌ها میان ایران و آمریکا و تلاش‌های عمران خان گفت: من به این تلاش‌ها خوش‌بین هستم حداقل این تلاش‌ها باعث می‌شود زمان خریده شود و فرصت اقدام نظامی را می‌گیرد. امیدوارم این تنش‌ها کاهش یابد. این تلاش‌ها را اقدامی برای کاهش تنش‌ها می‌دانم. حداقل از درگیری نظامی میان ایران و آمریکا جلوگیری می‌کند.

 

ترامپ با وجود درگیری‌های داخلی پیروز انتخابات نخواهد بود

ایران تا پایان دوران ترامپ صبر کند

 

مک نامارا در ادامه در مورد آینده ترامپ گفت: بعید می‌دانم با توجه به اختلاف با کنگره و درگیری‌های داخلی مانند استیضاح، ترامپ پیروز انتخابات شود. استیضاح مشکلی جدی برای ترامپ است. بنابراین ایران باید تا زمان پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ صبر کند و بعد به فکر مذاکره باشد.

ایران می‌تواند با دولت جدید آمریکا مذاکره کند و امتیازاتی بگیرد

 

استاد دانشگاه نبراسکا اوماها اضافه کرد: من معتقدم ممکن است مذاکره‌ای میان ایران و آمریکا رخ دهد اما این احتمال را در زمان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا محتمل‌تر می‌دانم. معتقدم ایران می‌تواند با دولت جدید برای توافق مذاکره کند و امتیازاتی از این دولت بگیرد. فکر می‌کنم مذاکره رخ خواهد داد.  

مذاکره راه حل تنش های میان ایران و عربستان است

وی درباره راه‌حل تنش‌های فعلی گفت: مذاکره و گفت‌وگو در مورد منافع مشترک میان ایران و آمریکا و ایران و عربستان بسیار مفید خواهد بود.