رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تهدید ایران به جنگ با هدف نابودی اقتصاد کشور است، گفت: دشمن با سنگ اندازی‌ها و حرف‌های بی پایه و اساس خود دنبال آن است تا سرمایه گذار را مایوس کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی لاریجانی عصر دوشنبه در آیین افتتاح مرحله دوم مجتمع بزرگ فولاد کویر دامغان گفت: دولت و مسوولان همه تلاش خود را به کار گیرند تا با توجه به توانمندی‌های دولت و سخنان رهبری، از سرمایه گذار حمایت کنند تا زمینه برای سرمایه گذاری فراهم شود. 
وی اضافه کرد: دشمن در حالی حرف بی‌حساب جنگ را به میان می‌آورد تا اقتصاد ما را نشانه گیرد و با مایوس کردن مردم سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری ناامید کند.
لاریجانی همبستگی ملی را از مهم‌ترین فعالیت‌های مورد نیاز نیروهای داخلی دانست و گفت: دشمن قصد دارد تولید کشور را فلج کند که همه باید با وحدت، همدلی و کمک یکدیگر، کارخانه‌ها و صنعت پویا را در کشور حفظ کنیم.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و حمایت از معیشت کارگران، باید حمایت از بخش خصوصی به خوبی انجام شود.
لاریجانی حجیم بودن دولت را مانع بزرگی برای سرمایه گذاری دانست و گفت: سیستم دولتی باید هدایت گر باشد و از سرمایه گذاران به خوبی حمایت کند. 
او افزود: با توجه به ظرفیت سمنان در بخش معدن، شورای معادن در این استان به صورت جدی دیده شود.

لاریجانی ادامه داد: در سال‌های اخیر، در هر استان شورای معادن به ریاست استاندار و مسوولان مربوط تشکیل شده است که سرمایه گذاری در بخش معدن را تسهیل و آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت‌های خوبی برخوردار بوده است، گفت: ایران آینده به افرادی نیاز دارد که همت بلند داشته باشند.

لاریجانی اظهار داشت: کشور ما مسیر سختی برای رشد و تعالی در پیش رو دارد که با توجه به گام دوم انقلاب و پیروی از آن می‌توان به جایگاه های رفیع رسید.

او افزود: کشور ما از منابع معدنی خوبی برخوردار است که با توجه به دسترسی های سخت به آن، تنها هشت درصد معادن ما کشف شده است. 

لاریجانی به ظرفیت دانشگاهی خوب دامغان اشاره کرد و گفت: ظرفیت علمی دامغان، پشتوانه قوی برای جهش در این شهرستان است که طرح‌های مهم امروز نشان داد، این شهرستان از ظرفیت های طبیعی و علمی بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: کار مهمی که با حمایت مقام معظم رهبری در کشور انجام شد، جلوگیری از سرعت تخلیه روستا با حمایت و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است. 

لاریجانی گفت: به همین منظور، مبلغ قابل توجهی از محل صندوق توسعه ملی با تسهیلات بانکی پنج درصد برای حمایت از اشتغال حاشیه روستایی که طی یک سال اخیر در حال پرداخت است.

به منظور ایجاد و راه‌اندازی گام دوم مجتمع فولاد کویر دامغان، سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد و ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

در فاز دوم این طرح، مجتمع فولاد کویر وارد مرحله جدیدی از تولید می‌شود که شامل تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن است.

لاریجانی برای سخنرانی در چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت، افتتاح یک واحد تحقیقاتی دانشگاه آزاد و فاز دوم مجتمع فولاد کویر به شهرستان دامغان استان سمنان سفر کرده است.