ایلنا: از تهران می‌خواهم گام بعدی کاهش تعهدات برجامی را اجرایی نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون سیاست خارجه ترامپ را عامل انزوای آمریکا دانست و گفت: پیشنهادم به ایران این است که منتظر خروج ترامپ از کاخ سفید بماند، این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. من کاهش تعهدات ایران را واکنشی به فشارهای ترامپ می‌دانم اما از ایران می‌خواهم گام بعدی کاهش تعهدات خود را اجرایی نکند و صبر کند.
نتا کراوفورد، (Neta C. Crawford) استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه بوستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و سیاست خارجه تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها در منطقه بیان کرد.
این استاد دانشگاه در ابتدا در مورد سیاست خارجه ترامپ گفت: می‌توانم بگویم که به نظر می‌رسد سیاست خارجی ترامپ باعث انزوای آمریکا و کاهش اعتبار ایالات متحده شده است.
وی افزود: ترامپ خواهان رویکردی تندرو و جنگ‌طلبانه دارد و این ویژگی در او نهادینه شده است. توهین و تهدید در سیاست خارجی ترامپ نهادینه شده و باعث شده است تنش‌ها افزایش یابد و سیاست خارجه غلط وی را با شکست مواجه کند. او نمی‌تواند رویه خود را تغییر دهد ترامپ یک جنگ‌طلب است و صحبت‌هایی که از مذاکره و صلح می‌کند قابل اعتماد نیست. 
کراوفورد در ادامه در مورد شخصیت ترامپ گفت: ترامپ رئیس‌جمهوری ضعیف است. در سیاست خارجه به شدت بد عمل کرده است. همین موضوع باعث شده است که اکنون با مشکلات داخلی و استیضاح نیز مواجه شود.
این استاد دانشگاه بوستون همچنین خاطرنشان کرد: من پیشنهادم به ایران این است که منتظر خروج ترامپ از کاخ سفید بماند، این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. من کاهش تعهدات ایران را واکنشی به فشارهای ترامپ می‌دانم اما از ایران می‌خواهم گام بعدی کاهش تعهدات خود را اجرایی نکند و صبر کند.

کراوفورد تاکید کرد: من معتقدم ایران باید تعامل خود را با اروپا حفظ کند لازمه این تعامل این است که ایران غنی‌سازی نداشته باشد پس بهتر است ایران دست از کاهش تعهدات برجامی بردارد.

وی در مورد مذاکره با آمریکا و آینده روابط ایران و آمریکا گفت: معتقدم ایران و آمریکا بالاخره با یکدیگر مذاکره می‌کنند و این اتفاق در آینده با روی کار آمدن دولت جدید رخ خواهد.

استاد دانشگاه بوستون با بیان اینکه من معتقدم رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌تواند با ایران مذاکره کند و پیش‌بینی من این است که رئیس‌جمهور بعدی به برجام باز خواهد گشت و برجام از بین نخواهد رفت. اگر ایران صبر کند و تعهدات برجامی‌اش را زیر پا نگذارد، می‌تواند در نهایت آمریکا را به برجام بازگرداند.