فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش گفت: نمونه جدیدی از پهپاد دست‌پرتاب «فرپاد» در این نیرو ساخته شده و در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین دستاوردهای سازمان جهاد خودکفایی این نیرو در حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پهپادی، گفت: نیروی زمینی ارتش نمونه جدیدی از پهپاد دست‌پرتاب «فرپاد» را ساخته و در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار داده است.
وی افزود: این سامانه پهپادی دیگر در حوزه تحقیقاتی نیست؛ چرا که تست‌های میدانی آن انجام شده است و در حوزه عملیاتی در اختیار یگان‌های این نیرو قرار گرفته است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این پهپاد دست‌پرتاب در حوزه شناسایی و مراقبت از خطوط مرزی و سایر عملیات‌های مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: از پهپاد فرپاد در راستای تجهیز تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع و یگان‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود.
امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار و ایستگاه زمینی قابل حمل است، افزود: این پهپاد در حوزه جنگ الکترونیک نیز از قابلیت‌های لازم برخوردار بوده و همچنین توانایی کشف اهداف به صورت تصویری را دارد.
امیر سرتیپ حیدری در پایان افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه پهپاد سابقه طولایی دارد و امروز از انواع سامانه‌های پهپادی از جمله سامانه‌های پهپادی رادارگریز و پهپاد با قابلیت پرواز در شب و شناسایی و رزمی برخوردار است.