یک نشریه آلمانی در گزارشی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های فنی و نظامی ایران، اسرائیل دیگر امنیت ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشریه «یونگه ولت» در گزارشی نوشت: پیشرفت‌های نظامی و تکنیکی ایران طی سال‌های اخیر بویژه در حوزه موشک‌های دوربرد، موجب نگرانی اسرائیل شده به طوری که آنها دیگر در برابر حملات احتمالی از سوی ایران احساس مصونیت نمی‌کنند.
این نشریه در گزارش خود افزود: دومین نشست کابینه امنیتی اسرائیل طی یک ماه اخیر برگزار شود. نخستین نشست کابینه امنیتی این رژیم که در آن علاوه بر نخست‌وزیر و وزیران جنگ و خارجه، وزیران امنیت داخلی، دادگستری و دارایی شرکت دارند روز ششم اکتبر (چهاردهم مهر) برگزار شده بود. بر این اساس، پیشرفت‌های نظامی و تکنیکی ایران طی سال‌های اخیر به ویژه در حوزه موشک‌های دوربرد، موجب نگرانی سران اسرائیلی‌ها شده به طوری که آنها دیگر خود را در برابر حملات احتمالی از سوی ایران مصون نمی‌بینند.

این موضوع به ویژه پس از حملات موشکی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان در 14 سپتامبر (23 شهریور) برای اسرائیل جدی شده است. این در حالی است که از زمان جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال 2006، اسرائیل با تقویت سیستم دفاع موشکی خود و بهره‌گیری از حمایت‌های آمریکا، موقعیت خوبی در برابر حملات موشکی به دست آورده و توانسته بود از پس بیشتر حملات موشکی از سوی نوار غزه برآید.