​دبیرکل حزب موتلفه می گوید تا الان تصمیم مجموعه اصولگرایان این است که با هم جمع شوند و ائتلاف بزرگ و حداکثری داشته باشند. این تفاهم هم حاصل شده که جامعه روحانیت عضو شورای ائتلاف نیست بلکه قبول کردند نظارت و داوری را بپذیرند، سه نفر را برای همین نظارت معرفی کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه در گفتگویی با خبرآنلاین درباره اختلافات بین نسل قدیم و جدید اصولگرا، گفت: من اصلا معتقد به این اختلاف دو نسل نیستم، علتش این است که ما در اسلام، مانند مارکسیسم نیستیم که گروهی را نسل کهنه بنامیم و گروهی را نسل نو یا مانند غربی‌ها باشیم که عده ای را نسل قدیم و ارتجاعی بدانیم و گروهی را جدیدی و مدرنیته.

وی افزود: شما همین شبکه‌های مجازی و سایت ها را ببینید، وقتی این شبکه‌های مجازی آمدند، تحول ایجاد کردند. بنابراین هر نسلی تکامل پیدا می‌کند. در این تکامل بعضی با هم اختلاف نظر پیدا می‌کنند و این به نظر من یک امر طبیعی است و این «اختلاف امتی رحمة» است، نه اینکه اختلاف، منجر به دعوا و تنازع باشد.

دبیرکل موتلفه گفت: شما می‌گویید در میان نسل قدیم اما ما که این را قبول نداریم. ما نسل قدیم شده‌ایم؟ اینکه نگاه نسل جوان با نسل قبل متفاوت است، خب باید هم متفاوت باشد.

بادامچیان درباره وضعیت لیدری و رهبری فردی یا شورایی در جریان اصولگرا نیز اظهار داشت: در هر انتخاباتی عده ای جمع می‌شوند و نامشان را جبهه متحد اصولگرایان، آبادگران، نواصولگرایان (با خنده) و... می‌گذارند، اسم‌های مختلف می‌گذارند به نظرم این‌ها طبیعت یک انتخابات در جامعه آزاد است. اینکه کدام بهتر است معتقدم هر چه موقعیت ایجاد کند مثلا فرض کنید در رهبری نظام من مخالف رهبری شورایی هستم. معتقدم رهبر یک نفر می‌تواند باشد. در موضوع شورای شهر و مجلس، رهبری باید شورایی باشد. نمی‌شود روی این موضوع نظر قطعی داد، گاهی افرادی به روی کار می‌آیند که حرف اول و آخر را می‌زنند و حرفشان فصل الختام است، گاهی هم جمع می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: الان نمی‌شود گفت که به طور قطع یک نفر در اصولگرایان یا اصلاح طلبان حرف آخر را می‌زند. در شرایط مختلف آن نوع ایده آل فرق می‌کند.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره وضعیت شورای وحدت و اینکه آیا وحدت در جریان اصولگرا حاصل خواهد شد، گفت: تا الان تصمیم مجموعه اصولگرایان این است که با هم جمع شوند و ائتلاف بزرگ و حداکثری داشته باشند، از آن سو هم اینکه کسی تفرقه بیندازد، این رفتار را برای کشور مفید نمی‌دانند و اختلاف در این شرایط به نفع ترامپ است. اینکه جامعه روحانیت عضو شورای وحدت باشد، خب جامعه روحانیت گفته است که ما نمی‌توانیم عضو باشیم و به همین خاطر با هم به تفاهم رسیدند که جامعه روحانیت عضو شورای ائتلاف نیست بلکه قبول کردند نظارت و داوری را بپذیرند، سه نفر را برای همین نظارت معرفی کردند. 

بادامچیان خاطرنشان کرد: مجموعه خوبی شکل گرفته است و الان به سمت تعیین مصداق‌ها رفته‌ایم، شاخصه‌ها هم در حزب موتلفه تعیین شده‌اند، آنها چند نفر را معرفی می‌کنند و بر اساس شاخص ها بررسی می‌کنند که آیا این گزینه‌ها به درد مجلس که باید مجلس گام دوم باشد می‌خورد یا نه. من مسیر را خوب می‌دانم.انشاءالله این دوره سهمیه بندی نداریم، بلکه ارزش محوری داریم.