نماینده مردم ورامین گفت: در حال حاضر خروج از NPT ضرورتی ندارد و طرح آن هم جایی ندارد چرا که ما در چارچوب برجام می‌توانیم کاهش تعهدات خود را انجام دهیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، در پاسخ به این سوال که این احتمال وجود دارد که ایران در شرایط فعلی از NPT  خارج شود، گفت: ما نسبت به عدم انجام تعهدات غربی‌ها معترض هستیم و در این رابطه هم گام‌های کاهش تعدات را  در دستور کار قرار دادیم.
وی در ادامه افزود: قطعا این گام‌ها را هم طی می‌کنیم، منتها حوزه نظارت یکی از حوزه‌هایی است که ما بایستی حتما به آن ورود کنیم و البته در کاهش تعهدات نظارتی هم اقداماتی صورت می‌گیرد که شاید در گام‌های بعدی پیش‌بینی شود.

آژانس در مقابل ایران نیست بلکه آژانس همراه ما است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این مسئله که در حال حاضر خروج از NPT موضوعیت ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر خروج از NPT ضرورتی ندارد و طرح آن هم جایی ندارد چرا که ما در چارچوب برجام می‌توانیم کاهش تعهدات خود را انجام دهیم.

 نماینده ورامین در ادامه افزود: بنابراین نیازی نیست که از NPT خارج شویم؛ چرا که آژانس مقابل ما نیست بلکه آژانس همراه ما است و این آمریکایی‌ها هستند که در مقابل ما هستند.

به خروج ایران از برجام اعتقادی نداریم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان این موضوع وجود دارد که ایران پس از گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای به کلی از برجام خارج شود، تصریح کرد:  ما هنوز به خروج از برجام اعتقادی نداریم؛ چرا که کاهش تعهدات برجامی را مسیر درست‌تری می‌دانیم‌، بنده از ابتدا تاکنون مخالف برجام بوده‌ام و اعتقاد دارم که جمهوری اسلامی ایران الان نباید صحبت از خروج برجام کند؛ یعنی اگر همه از برجام خارج شدند ایران نباید خارج شود؛ چرا که خروج از برجام عواقب دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یعنی ما در شرایطی هستیم که یکبار چوب عضو برجام شدن را خورده‌ایم و حالا باید پیاز را هم بخوریم و از برجام خارج شویم؛ یعنی هم پیاز را بخوریم وهم چوب را اما دیگر نباید ما پیاز را بخوریم؛ بنابراین اعتقادی به این نداریم که جمهوری اسلامی ایران اعلام خروج از برجام بکند و قطعا همین مسیر کاهش تعهدات برجامی بهتر است.