یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: یکی از مشکلات قم که آیت الله مکارم مرتب به آن اشاره می کند این که شهر قم فرودگاه مسافری ندارد بنابراین تعبیر کاندیدای پروازی درباره آقای زاکانی صدق نمی‌کند.

قم فرودگاه ندارد بنابراین زاکانی کاندیدای پروازی محسوب نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حذف نام علی لاریجانی و جایگزینی نام زاکانی در فهرست قم اصولگرایان برای انتخابات مجلس همچنان محل بحث و نظر است.

ناصر ایمانی درباره این موضوع، راهکار اصولگرایان برای جذب آرای خاکستری و میزان موفقیت این جناح در انتخابات مجلس به گفتگو نشستیم.

مشروح گفتگوی مثلث آنلاین با ناصر ایمانی را در ادامه بخوانید.

****

*اگر آقای زاکانی از قم کاندیدای انتخابات مجلس شود، اسمش را نمی گذارند کاندیدای پروازی؟

یکی از مشکلات قم که آیت الله مکارم مرتب به آن اشاره می کند این که شهر قم فرودگاه مسافری ندارد بنابراین تعبیر کاندیدای پروازی درباره آقای زاکانی صدق نمی‌کند.

*اصولگراها در انتخابات ریاست جمهوری تتلو را کنار آقای رئیسی نشاندند، زمان انتخابات مجلس دهم نیز کلاه مخملی ها را به همایش انتخاباتی خود آورد، به نظر شما این تاکتیک برای جذب آرای خاکستری جواب می دهد؟

البته اصلاح طلبان از این کارها خیلی زیادتر انجام داده اند اما معتقدم نشاندن آقای تتلو کنار آقای رئیسی کار برنامه ریزی شده جهت تبلیغات انتخاباتی نبود. سر یک موضوعات اتفاقی کسانی به او این پیشنهاد را کردند که البته کاری بسیار اشتباه و غلط بود و بعدا هم همه از این کار پشیمان شدند. 

قضیه کلاه مخملی ها اما فرق داشت. بالاخره برخی اقشار سنتی مثل فعالان زورخانه ای و پهلوان در کشور هستند. حضور چنین کسانی در ستاد انتخابات جریان های سیاسی اشکال ندارد. آنجا محل اشکال است که از چهره هایی با تیپ های خاص به ظاهر هنرمند استفاده ابزاری شود.

*آیا در تهران فضا طوری هست که اصولگراها بگویند ما 30 بر هیچ می بریم و پاسخ شکست دوره گذشته را به جناح رقیب می دهیم؟

مطلقا این طور نیست. یعنی به نظر من اگر هر چهره سیاسی فکر کند انتخابات مجلس آینده حتما اصولگراها موفق به کسب اکثریت کرسی های مجلس می شوند، سخت در اشتباه هستند. به عبارت دیگر اگر کسی فکر کند اصولگراها برنده قطعی انتخابات مجلس هستند مثل سال 76 است که می گفتند قطعا و بدون شک آقای ناطق رئیس جمهور است. یعنی تا همین حد این فرضیه خطاست.

*اما الان جهت وزش باد در عرصه سیاست به نفع اصولگراهاست؟

من نمی گویم احتمال گرفتن اکثریت کرسی های مجلس توسط اصولگراها کم است بلکه می گویم این قطعی نیست یعنی نباید این طور تصور کرد که قطعا اصولگراها اکثریت کرسی های مجلس آینده را مثل مجلس هفتم و هشتم به دست می آورد.