ترامپ در سیاست خارجه خود نه تنها به ایران بلکه به متحدان آمریکا نیز بی‌احترامی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سی‌ان‌ان در تحلیلی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت:با رفتارهای ترامپ است که ایران تن به مذاکره نمی‌دهد رهبران ایران دریافتند پذیرش مذاکره به معنای از دست دادن آبرو است و به همین خاطر است که ترامپ نمی‌تواند ایران را برای توافق راضی کند. اکنون می‌توان گفت آمریکا در مورد ایران در عرصه جهانی تنها است.
به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان،  اقدام اخیر ایران برای کاهش تعهدات برجامی نگران کننده و سوال برانگیز است.  اعلام اخیر تهران نشان می‌دهد سیاست ترامپ در قبال ایران به یک فاجعه تبدیل می‌شود. اکنون سیاست‌های ایران خطر بروز جنگ را در بی‌ثبات‌ترین منطقه دنیا افزایش می‌دهد و به رقبای عرب ایران انگیزه می‌دهد تا رقابت تسلیحات اتمی را در پیش بگیرند. 
این در حالی است که ترامپ و  پمپئو با اطمینان اعلام می‌کردند تحریم‌ها باعث تغییر رفتار ایران خواهد شد اما این پیش‌بینی اشتباه بود. البته این اتفاق  خیلی هم عجیب نیست؛‌ چراکه عادت ترامپ همواره تهدید، توهین و دروغگویی است و همین دلیل محکمی است که نشان می‌دهد چرا طرح‌های ترامپ تا این مقدار ناموفق بوده است. اکنون شرایط بسیار پرتنش است و هر گونه حادثه‌ای می‌تواند به یک فاجعه منجر شود به ویژه اگر ایران و گروه‌های متحدش بعد از خروج آمریکا از سوریه مواضع قوی‌تری پیدا کنند. 
ترامپ تصور می‌کرد ایران برای مذاکره تسلیم می‌شود و خواهان مذاکره می‌شود، اما اکنون این رئیس‌جمهور آمریکا است که بارها پیشنهاد مذاکره با ایران را داده و هر بار هم این پیشنهاد از سوی ایران رد شده است. ترامپ بارها ضعف خود را نشان داده است. تمام دنیا شاهد تهدید ترامپ در خصوص خشم ترامپ نسبت به کره شمالی بودند اما کمی بعد ترامپ رهبر  کره را در آغوش گرفت و زمانی هم که ایران یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد و حمله به آرامکو رخ داد، ترامپ تلاش کرد تا خود را خشمگین نشان دهد اما غیر از این هیچ کاری نکرد.
ترامپ در سیاست خارجه خود نه تنها به ایران بلکه به متحدان آمریکا نیز بی‌احترامی کرد. با رفتارهای ترامپ است که ایران تن به مذاکره نمی‌دهد رهبران ایران دریافتند پذیرش مذاکره به معنای از دست دادن آبرو است و به همین خاطر است که ترامپ نمی‌تواند ایران را برای توافق راضی کند. اکنون می‌توان گفت آمریکا در مورد ایران در عرصه جهانی تنها است.