​عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید در سریع‌ترین زمان ممکن همه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت عادلانه به حساب‌های مردم واریز کند تا مشکلی برای خانواده‌ها ایجاد نشود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی‌اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش قیمت بنزین، گفت: نیمه شب پنجشنبه هفته گذشته تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی مبنی بر افزایش قیمت بنزین اجرا شد و دولت به مردم وعده داد که با پرداخت یارانه نقدی، این افزایش قیمت را جبران کند؛ این امر موجب دغدغه و نگرانی مردم شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای رفع این دغدغه باید اقدام فوری و عاجل انجام داده و یارانه‌های نقدی را به حساب مردم واریز کند، افزود: این اقدام موجب می‌شود مردم به وعده‌های دولت اعتماد کنند و آنها را صادقانه بدانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت همواره طی سال‌های اخیر از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد طفره می‌رفت و اعلام می‌کرد که سازوکار شناسایی دهک‌های پردرآمد را در اختیار ندارد.

کریمی تصریح کرد: سؤال اینجاست که دولت چگونه می‌خواهد ۲۵ میلیون نفر را از دریافت یارانه محروم کند؟ آیا این ۲۵ میلیون نفر قبلاً شناسایی شده‌اند؟ اگر شناسایی نشده‌اند، دولت چه سازوکاری برای شناسایی دهک‌های پردرآمد دارد؟

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری به معنای رفع مسئولیت نظارتی مجلس در ماجرای افزایش قیمت بنزین نیست، گفت: دولت در قطع یارانه دهک‌های پردرآمد باید به گونه‌ای عمل کند که حق کسی ضایع نشود. در این راستا باید جزئیات برنامه دولت برای پرداخت یارانه و شناسایی دهک‌های محروم و پردرآمد به مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: دولت تاکنون گزارشی از جزئیات برنامه خود در راستای تنظیم بازار برای جلوگیری از گرانی‌ها و همچنین سازوکار پرداخت یارانه‌های جدید به مجلس ارائه نداده است.

کریمی افزود: مقام معظم رهبری نیز در پیامشان تأکید کردند که ایرادات اجرایی این طرح، اصلاح و دغدغه‌های مردم رفع شود؛ دولت باید در این راستا در سریع‌ترین زمان ممکن همه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت عادلانه به حساب‌های مردم واریز کند تا مشکلی برای درآمد خانواده‌ و معیشت‌شان ایجاد نشود.

وی در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: فعلاً سؤال از رئیس‌جمهور مسکوت مانده اما مجلس نظارت خود بر عملکرد دولت در اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها را ادامه خواهد داد.