یک عضو کمیسیون شوراها معتقد است دولت در اجرایی شدن لایحه در نظر گرفتن مکانی برای برگزاری تجمعات کوتاهی کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم ایجاد مکان‌های برای بیان اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز، گفت: نمایندگان طرحی را در خصوص ایجاد محلی برای برگزاری تجمعات آماده و به کمیسیون شوراها فرستادند ما هم باتوجه به حساسیت موضوع یک کمیته تشکیل و محورهای مختلفش را مورد واکاوی قرار دادیم که پس از بررسی آن را به صحن فرستادیم که اکنون در نوبت رسیدگی است.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه معتقدم باید به این طرح اولویت داده می‌شد اما دوستان طراح توجهی به ضرورتش نداشتند و در صف ماند، عنوان کرد: بر اساس صحبت‌هایی که در وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ صورت گرفت ما لایحه‌ای را آماده و به کمیته سیاسی دولت فرستادیم. کمیته مذکور بررسی‌های لازم را انجام دادند و در صحن دولت به تصویب رسید، اما هنگامی که در صحن دولت این لایحه مصوب شد دیوان عدالت اداری با شکایت یک نفر آن را ملغی کرد.
وی یادآور شد: اعتقادم بر این است که دولت در این مورد کوتاهی کرده است و خانم جنیدی می‌توانست اعتراض و پیگیری کند و در تجدیدنظر می‌توانستند مطالبی را عنوان کنند که این لایحه دوباره به جریان بیفتد.میرزایی نیکو با بیان  این که شنیده‌ام معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در حال پیگیری است و ما هم از سوی مجلس در حال پیگیری هستیم، عنوان کرد: وزارت کشور می‌تواند این موضوع را مدیریت و مکان‌های مشخصی را ایجاد کند تا مردم بتوانند نقدهای خودشان را به دور از حاشیه و جنجال بیان کنند.
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر افراد می‌خواهند درخواست تجمع داشته باشند حتما احزاب باید جلودار این قضیه باشند، اما متاسفانه هیچ‌گاه این کار تاکنون رخ نداده است. با توجه به شرایط کشور اگر لایحه‌ای در این خصوص به کمیسیون ماده ۱۰ بیاید مخالفتی در موردش صورت نخواهد گرفت.
میرزایی نیکو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وجود چنین مکان‌هایی چه میزان می‌تواند از بروز آسیب‌ها  هنگام اتفاقات جلوگیری کند، گفت: قطعا وجود چنین محل‌هایی از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. اگر این مکان‌ها تعبیه شود تجمعات تابلودار می‌شوند، فرهنگ پیدا می‌کنند، نوع چالش‌ها و اعتراض‌ها کاملا روشن می‌شود. سامان‌دهی باید از یک جایی آغاز شود و معتقدم نتایج بدی در بر نخواهد داشت.