رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه حضور زنان در جامعه نیازمند بازنگری در بسیاری از نگرش‌ها و قوانین است که باید از حالت مرد سالاری به نگرش شایسته سالاری تغییر جهت دهد،تاکید کرد: عملکرد زنان مجلس دهم ما را در راهبرد سهمیه 30 درصدی زنان رو سفید کرد و باید در مجالس آینده تعداد زنان بیشتر شود.

عارف: شبکه‌های مخالف نظام نسبت به مردم ایران اشتباه محساباتی داشتند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در همایش بانوی ایرانی که  در حسینه اعظم مهربانی‌های شهرری برگزار شد با تبریک هفته بسیج و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بسیج مستضعفین به ناآرامی‌های اخیر در کشور در پی تغییر نرخ بنزین اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اعتراض مسالمت آمیز حق طبیعی شهروندان است، اظهار داشت: شبکه‌های مخالف نظام  از ساعت‌های اولیه آغاز اعتراضات، ویژه برنامه‌های مختلف به زعم خود برای  سرنگونی نظام اسلامی ایران تهیه کردند، ولی به مانند گذشته نسبت به مردم ایران اشتباه محساباتی داشتند.

وی ادامه داد: مردم ایران با تمام مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی وقتی که احساس کنند پای انقلاب آنان در میان است با تمام شور و شوق در صحنه حاضر می‌شوند و باید قدر این مردم را دانست و شبانه روز برای خدمت گذاری به آنها تلاش کرد.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان اینکه زنان نقش کلید و مضاعفی در روند پیروزی انقلاب و پس از آن داشته‌اند، عنوان کرد: نقش زنان در بیانیه دوم انقلاب که به عنوان راهبرد دهه پنجم نظام اسلامی ایران است، بیش از گذشته پیش بینی شده و باید زنان در عرصه‌های مختلف علم و فناوری ایفای نقش کنند.

عارف با بیان اینکه زنان باعث نشاط و انگیزه برای مردان در خانواده می شوند،  تاکید کرد: امروز راهبرد اصلی ما افزایش نرخ مشارکت زنان در همه صحنه‌هاست. از آنجایی که نیمی از جمعیت کشور متعلق به زنان است باید نقش زنان نیز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری کشور به سمت توسعه علم و فناوری و رفتن به سمت علوم نرم‌افزاری ریل‌گذاری شده است، افزود: برای رسیدن به اهدف سند توسعه کشور و کسب مقام اول علمی و اقتصادی منطقه باید زنان بیش از گذشته در صحنه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

عارف با بیان اینکه شایستگی و توانایی زنان برای پذیرش سمت‌های مدیریتی ثابت شده است، ادامه داد: حضور زنان در جامعه نیازمند بازنگری در بسیاری از نگرش‌ها و قوانین است که باید از حالت مرد سالاری به نگرش شایسته سالاری تغییر جهت دهد.

وی تاکید کرد: جامعه امروز ما نیازمند حضور فعالانه و نه تشریفاتی زنان در سطوح مختلف مدنی، سیاسی و اجرایی است و نادیده گرفتن این نیروی عظیم و کارآمد با آثار و نتایج زیان‌بار در عرصه‌های مختلف تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا همراه بوده و هست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:در شرایط مساوی اگر کاری به زنان و مردان سپرده شود خروجی کار زنان به دلیل انگیزه بیشتر برای فعالیت بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مسئولان در دهه ۹۰ سهم کم زنان در پست‌های مدیریت‌ میانی کشور بود، اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید زمینه‌ای فراهم کرد که امروز حضور زنان در پست‌های مدیریتی کشور افزایش یافته است. البته انتظاری که وجود دارد بیش از وضعیت فعلی است.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اسلام الگوی مترقی برای فعالیت زنان در جامعه ارائه داده است که حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) نمونه هایی از آن است،  تصریح کرد:برای دست یابی به اهداف سند چشم انداز نمی‌توانیم صرفا به نیمی از جمعیت کشور اتکا کنیم. نیم دیگر جمعیت کشور یعنی زنان مزیت کشور محسوب می‌شوند.

عارف به نقش آفرینی نمایندگان زن مجلس در پیگیری و تدوین طرح‌های پیچیده مجلس اشاره کرد و افزود: مجلس به دنبال افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس است تا در این عرصه نیز زنان به میزان مردان مشارکت داشته باشند.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه در موضوع توانمندسازی زنان کم کاری صورت گرفته است بر ضورت ارتقاء کرامت زنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تبعیض مثبت را ضروری می‌دانیم به راهبرد اصلاح طلبان در دو انتخابات مجلس دهم و شورای اسلامی شهر تهران در تخصیص سهمیه 30 درصدی به زنان اشاره کرد و گفت:عملکرد زنان مجلس دهم ما را در این راهبرد رو سفید کرد و باید در مجالس آینده تعداد زنان بیشتر شود.

وی در پایان متذکر شد: نمایندگان مجلس دهم بخصوص نمایندگان زن مجلس مطالبات به حق زنان مانند زنان بد سرپرست، بی سرپرست، بیمه زنان و اشتغال زنان را پیگیری های جدی انجام داده  و متناسب با آنها، طرح های را ارائه دادند.

بر اساس این گزارش، همایش بانوی ایرانی با حضور محمد رضا عارف، محسن علیجانی زمانی، پروانه مافی، فریده اولاد قباد، طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی، سیده فاطمه ذوالقدر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بانوان کارآفرین و فعالان سیاسی و اجتماعی ری در حسینه اعظم مهربانی‌های شهرری برگزار شد.