ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر تاکید کرد از دیدگاه کشورش تنها راه کارآمد برای کاهش تنش بر سر مساله هسته ای ایران، اجرای کامل و موثر برجام است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا گنگ شوانگ شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: چین با هدف حمایت و اجرای برجام، ارتباط مستقیمی با سایر طرف ها برقرار کرده است و در همین راستا در جلسه آینده کمیسیون مشترک برجام که اواسط آذر سال جاری در سطح معاونان وزارت خارجه در وین برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد.

​مقامات چین پیش از این بارها اعلام کرده بودند که این کشور خواستار برخورداری ایران از امتیازات اقتصادی ناشی از اجرای برجام است و از اینکه آمریکا بدون توجه به خواست سایر کشورهای امضا کننده این قرارداد بین المللی از آن خارج شده و تهران را تحریم کرده است انتقاد کرده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام نیز گفت: امیدواریم این جلسه به همه طرفها کمک کند تا اجماع سیاسی حمایت از برجام را تحکیم کنند، مسائل مربوط به برجام را از طریق مشاوره انجام دهند و ابزارهای موثر اجرای آن را به ویژه در مورد ترمیم تعادل حقوق و تعهدات همه طرفین بررسی کنند.