کیهان: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تشریح آشوب‌های اخیر در سه کشور ایران، لبنان و عراق، هدف اصلی این آشوب‌ها را استعفای رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر یا نمایندگان پارلمان در این سه کشور دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، با بیان اینکه آمریکا با عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی ائتلافی برای ایجاد اغتشاش در کشورهای محور مقاومت تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: به‌طور مشخص در این مرحله عراق، لبنان و ایران در طرح فتنه دشمنان جای دارند.

وی با بیان اینکه تمامی اعتراض‌ها مدلی یکسان داشتند، ادامه داد: مدل طراحی آنها اول با شروع اعتراضات معیشتی و مقابله با فساد شروع شد و در ادامه گروهک‌های ضد انقلاب که از کشورهای غربی و عربی حقوق می‌گیرند، وارد میدان شدند.

سردار نجات با تأکید بر اینکه شبکه‌هایی در فضای مجازی که در عربستان و امارات هدایت می‌شوند، مردم را علیه نظام تحریک می‌کنند، یادآور شد: در مرحله بعد افراد گروهک‌های ضدانقلاب تظاهرات مسالمت‌آمیز را به خشونت می‌کشند تا امنیت مخدوش شود و هدف اصلی آنها استعفای رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر یا نمایندگان پارلمان در این سه کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان آشوب‌های نظیر ایران را در عراق و لبنان به راه انداختند؛ البته تیرشان به سنگ خورد و در لبنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اوضاع را کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول آشوب‌ها در عراق کنترل شد اما فتنه‌گران دست‌بردار نیستند، اظهار داشت: برخی احزاب و گروه‌های سیاسی عراق پشت این اقدامات و فتنه قرار دارند.

سردار نجات با اعلام اینکه قضیه سوخت بهانه‌ای برای آشوب شد، توضیح داد: عده‌ای به مشکلات اقتصادی معترض بودند و یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به افزایش قیمت برگزار کردند، ولی بلافاصله جریان‌های ضدانقلاب بر این تظاهرات سوار شدند و جریان را به سمت براندازی نظام بردند.

وی با بیان اینکه به همت بسیج، نیروی انتظامی و مردم این غائله تمام شد، تأکید کرد: عربستان، امارات، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا از اغتشاشگران حمایت کردند ولی هر جا که مردم صف‌شان را از اغتشاشگران جدا کنند، کار خاصی از دشمن برنمی‌آید.