نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من یک خانه ۵۷۶ متری دارم، همچنین یک پژو پارس دارم و یک واحد آپارتمان هم برای پسرم گذاشتم و سهامی هم در انتشارات صدرا دارم که ناشر آثار استاد مطهری است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

vB3JSFUnGsKN

 

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: مجلس قدرت بسیاری دارد و حتی می‌تواند ریاست جمهوری را استیضاح کند و تغییر دهد. تنها نهاد قانونگذار مجلس است و طبق قانون اساسی، شورا‌ها از این حق برخوردار نیستند.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوبات مجلس را بررسی می‌کند؛ ولی در چند ماه اخیر دو مجمع تشخیص پیدا کرده ایم و بر امور مجلس نظارت دارند و به بررسی مصوبات آن می‌پردازند. مجمع تشخیص نظر خود را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و در شورا نیز بررسی می‌شود و این مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده و برخی طرح‌ها و لوایح متوقف شدند. مجمع حق دارد در حین بررسی یک طرح یا لایحه در مجلس یا کمیسیون مربوط نظرش را اعلام کند و تصمیم در نهایت با نمایندگان است.

وی در پاسخ به سوالی درباره علنی کردن فهرست اموال خود گفت: من یک خانه ۵۷۶ متری دارم که یک کوچه پایین تر از حسینیه ارشاد است، همچنین یک پژو پارس دارم و یک واحد آپارتمان هم برای پسرم گذاشتم و سهامی هم در انتشارات صدرا دارم که ناشر آثار استاد مطهری است.

مطهری تاکید کرد: البته این اموال را قبل از نمایندگی داشتم و بخشی از آنها را هم پیش از انقلاب داشتم.