شبکه اسکای نیوز می‎گوید که رئیس جمهور آمریکا به آزادی ژیو وانگ که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت بود، واکنش نشان داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که «دونالد ترامپ»، آزادی «ژیو وانگ»، شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت شده بود، را تایید کرد.

در همین حال ۲ مقام‎ آمریکایی گفته‎اند که " ژیو وانگ  با یک فروند هواپیمای دولت سوئیس، تهران را به مقصد «زوریخ» ترک کرده است."

به گفته آنها، "وانگ در زوریخ با «برایان هوک»، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، دیدار کرده است."

وانگ، شهروند چینی آمریکایی، در رشته تاریخ به مدت ۴ سال در دانشگاه پرینستون فعالیت کرده و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مطالعات گروهی را در مورد ایران به همراه افرادی در موسسه شرمین و بیژن مصور رحمانی (موسسه‌ای با دستور کار پیچیده و البته روابط عنکبوتی با نهاد‌های سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی کشور‌های آمریکا و انگلیس) انجام داده است.

در همین حال مسعود سلیمانی، استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقام‎های ایرانی شد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود ضمن اعلام خبر آزادی مسعود سلیمانی، گفت: "بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می‌شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می‌کنم."