عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تاکید دارد که لایحه تجمعات با قید دو فوریت باید به مجلس ارسال شود تا بتوان پیش از پایان مجلس دهم آن را تعیین تکلیف کرد.

میرزایی نیکو: لایحه تجمعات با قید دو فوریت به مجلس ارسال شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
قاسم میرزایی‌نیکو، طرح نمایندگان مجلس درباره چگونگی اجرای اصل 27 قانون اساسی را یادآور شد و گفت:  است. لایحه تجمعات را باید با طرح نمایندگان ادغام کرد زیرا در این طرح همه ابعاد به درستی و دقیق لحاظ شده است. البته به نظر می‌رسد که دولت در تهیه لایحه تجمعات موارد مطرح نمایندگان را در نظر گرفته است.

نماینده مردم دماوند و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه صرف به تعیین برگزاری تجمعات کفایت نمی‌کند. نحوه اخذ مجوز برای برگزاری تجمعات قانونی، محل برگزاری، نوع پاسخ به اعتراض مردم، تعیین مجازات و نحوه برخورد در صورت بروز تخلف باید در این لایحه گنجانده شود.

میرزایی نیکو یادآور شد: اصل 27 قانون اساسی بسیار کلی است بنابراین این اصل باید به درستی تفسیر شود در غیر این صورت شورای نگهبان مخالفت خواهد کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: دیوان عدالت اداری نیز مصوبه دولت را از همین رو رد کرد زیرا تاکید داشت که اصل 27 قانون اساسی برگزاری تجمعات قانونی را آزاد کرده و مصوبه تعیین محلاتی برای برگزاری تجمعات، این نوع راهپیمایی‌های مردمی را محدود می‌کند. بنابراین لایحه دولت باید کامل و جامع نوشته شود.