امام جمعه مشهدمقدس گفت: امروز نیز موقعیت ما مشابه جنگ احزاب است و همه دشمنان روی کره زمین برای براندازی جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی هفته بصیرت ائمه جماعت مشهد در تالار قدس بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مسلمانان در جنگ احزاب موقعیت ویژه‌ای داشتند که مهمترین خصلت آن این بود که در این جنگ برای نخستین بار میان اعراب و یهود نوعی همدستی بر ضد مسلمانان شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: براساس این اتحاد لشگری 10 هزار نفره در برابر مسلمانان صف‌آرایی کرد اما مسلمین هراسی به دل راه ندادند.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: علاوه بر این مسلمانان در زمان وقوع جنگ احزاب از نظر اقتصادی نیز در شرایط ویژه‌ای بسر می‌بردند و بسیاری از آنها فاقد شرایط اولیه برای زندگی بودند اما چه شد که از مقابله با این لشگر 10 هزار نفره هراسی در دل آنها ایجاد نشد؟

وی ادامه داد: برخی علت این مسئله را در باورمندی بالای مسلمانان جستجو کرده‌اند و برخی دیگر نیز عنوان کرده‌اند مسلمانان تشنه شهادت بودند و به همین دلیل هراسی از دشمن نداشتند.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: خداوند متعال به بندگانی که در مسیر وی حرکت کنند نصرت عطا می‌کند و در جنگ احزاب نیز این مسئله مصداق پیدا کرد و مسلمانان هراسی نداشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر این نکته که امروز نیز موقعیت ما مشابه جنگ احزاب است و همه دشمنان روی کره زمین برای براندازی جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شده‌اند خاطرنشان کرد: از ابتدای تاریخ چنین جبهه‌ای در جناح استکبار مقابل ما شکل نگرفته است.امروز به گفته خود آنها جمهوری اسلامی معادلات را برهم زده و آنها به این اتفاق نظر را دارند که نباید جمهوری اسلامی باشد و البته شیوه‌های آنها تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: امروز نیز شاهد هستیم این همدستی میان کشورهای استکباری علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته اما جرات هیچ اقدامی را ندارند و وظیفه ما نیز این است که مقاومت کنیم زیرا نصرت الهی قطعی است و دشمن ما نیز در نهایت ذلیل می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به مسائل اقتصادی روز جامعه بیان کرد: در دل همین مشکلات متعدد نیز پیشرفت‌های کثیری عاید شده است و در منطقه حرف نخست را می‌زنیم؛ باید رویه جهادی و فعالیت جهادی را دنبال کنیم و از روزمرگی بگریزیم؛ باید حرکت جهادی را از مساجد دنبال کرد.