رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با مدیریت فضای کشور و در نظر گرفتن اهداف آینده FATF در خصوص پیوستن و یا نپیوستن به آن تصمیم گیری کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پایان مهلت FATF به ایران برای تعیین تکلیف لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و کنوانسیون مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) بیان کرد: بنده از مخالفان پیوستن به این گروه هستم و دلیل من این است که در گزارشی که گروه مالی FATF ارائه کرده، ایران را کشوری پرخطر معرفی می کند و در کنار کره شمالی و پاکستان نام کشور ما را قرار داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این گروه مالی به بانک های سایر کشورها توصیه کرده که در مبادلات مالی با ایران دقت عمل داشته و ایران را کشوری محرک در مسیر شفافیت مالی تلقی نمی کند. در حالی که ما در سال ۸۹ قانون مبارزه با پولشویی را تصویب و ابلاغ کرده و اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این گروه مالی به اقدامات جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با پولشویی توجهی ندارد و با نگاه منفی و اهداف نامعلوم دست به سوی ایران دراز کرده است.

کولیوند در ادامه تاکید کرد: اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با مدیریت فضای کشور و در نظر گرفتن اهداف آینده این گروه مالی در خصوص پیوستن و یا نپیوستن به آن تصمیم گیری کند. به نظر می رسد در کنار شفافیت مالی آن ها به  دنبال محدودتر کردن جمهوری اسلامی هستند.