نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت در کنوانسیون FATF، نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات کشور حل نخواهد شد، بلکه از پس آن مشکلات دیگری به کشور افزوده خواهد شد.

نماینده مجلس: مشکلات کشور با پیوستن به FATF حل نخواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع FATF اظهار داشت:معتقد نیستم که اگر به این کنوانسیون ملحق شویم، مشکلات ما حل می‌شود و یا اگر عضویت در آن را نپذیریم، بر مشکلات ما اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ برخی از افراد چنین مسأله‌ای را بزرگنمایی می‌کنند که حتما باید به کنوانسیون FATF ملحق شویم تا زمینه برای ما در ارتباط با تعاملات بیشتر منطقه‌ای و جهانی فراهم شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ما در هر صورت چه بخواهیم و چه نخواهیم، امروز در مقابل نظام استکباری به ویژه به سرکردگی آمریکا ایستاده‌ایم و آمریکا ما را به عنوان دشمن شماره یک می‌داند و از همه ابزار منطقه‌ای‌اش همچون اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و نوچه‌هایی که در منطقه دارد، علیه ما استفاده می‌کند.

وی یادآور شد:‌ ما نباید به لبخند، اظهار تمایل‌ و حتی گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه خوشحال باشیم. این تعارضات در گفته‌های‌شان زیاد است و یک روز از مذاکره صحبت می‌کنند و روز دیگر به طرح مسائل مختلف می‌پردازد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اظهار داشت:‌ مقامات آمریکا مشکلات و مسائل داخلی خود را دارد و در آستانه انتخابات هستند و به دنبال طرح این مسائل هستند. چندان نباید دلخوش چشمک آنها باشیم و باید کار خودمان را انجام دهیم؛ ما نباید به این امید باشیم که با پیوستن به کنوانسیون FATF، مشکلات بسیاری از کشور حل خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتقادی به این موضوع ندارم که اگر به کنوانسیون FATF بپیوندیم، مشکلات‌ کشور حل شود شاید هم مشکلات دیگر از پس پیوستن به این کنوانسیون برای‌مان ایجاد شود. آنها می‌توانند چنین مشکلاتی را برای کشورمان به وجود بیاورند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در ماجرای خروج آمریکا از برجام شاهد بودیم که اروپایی‌ها قول دادند تا خروج آمریکا از برجام را جبران کنند و همکاری‌های لازم را داشته باشند، درحالی که پس از یک سال و نیم به مسأله اینستکس رسیدند و به نوعی صندوق تعاملات مالی را تأسیس کردند که در نهایت آمریکا مخالفت کرد و آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی یادآور شد:‌ آمریکا با ما کنار نمی‌آید و در صدد انتقام چهل ساله مقابله ما با استکبار آمریکا تا از ملت ایران و مردم ما  انتقام بگیرند و تنها راه ما راه ایستادگی و مقاومت است و باید متکی به توانمندی‌های داخلی باشیم و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم. به امید اینکه به این موضوع برسیم که مشکلات کشور از سوی آمریکا و به واسطه برجام و مسائل دیگر حل نخواهد شد.