سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از حضور دریادار سیاری در این جلسه و ارائه‌ی گزارشی در خصوص عملکرد ارتش از سوی وی خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه‌ امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و معاونان وی در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند دریادار سیاری گزارشی از وضعیت ارتش، بودجه، اقداماتی که انجام شده و مشکلات ارائه کرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص مشکلات اعتباری ارتش مباحثی مطرح شد. می‌گفتند که سرانه فرهنگی و ورزشی نداشته و در حوزه نیروی انسانی و معیشت افراد دچار مشکل هستند. برای مثال در مسائل عقیدتی فقط ۷۰۰۰ تومان سرانه هر نیرو در سال بوده و برای غذا در ماه ۲۵۰ هزار تومان است. تاکید شد که آنها با کمبود نیرو مواجه بوده و شاهد کاهش ۷۵هزار نیرو هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که ارتش نیازمند تقویت بودجه در حوزه مسائل فرهنگی است. در بحث کسب مهارت در هنگام خدمت گفته شد هفت دانشگاه، ۲۳ مرکز آموزشی، ۱۱ مرکز آموزش وظیفه و ۲۵ هزار دانشجو فعالیت می‌کنند و دارای ۲۵ هزار دانشجو هستند، اما اعتبارشان با شرایط کنونی اقتصادی کفاف نمی‌دهد. ضمن این‌که خواستار تقویت جایگاه ارتش در شورای عالی فضای مجازی شدند کمیسیون هم مقرر کرد که در کمیته اصلاح ساختار بودجه تلاش کند تا در حوزه مسائل فرهنگی و ورزشی به بودجه ارتش کمک شود.