عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می گوید: آمریکا به نیروهای مردمی حشدالشعبی حمله نظامی می کند؛ غافل از اینکه این اقدام آمریکا آغازگر عکس‌العمل‌های است که منجر به ترک خاک عراق توسط آمریکا خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب درباره حمله تجاوزگرانه آمریکا به عراق در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور، گفت: اقدام آمریکا در حمله به حشدالشعبی به عنوان فرزندان ملت عراق که نقش بسیار مهمی در شکست داعش داشتند، نقض حاکمیت عراق و جنایت علیه ملت عراق بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  ادامه داد: این تجاوز آشکار به خاک عراق حق هرگونه عکس‌العملی را برای مردم عراق و حشدالشعبی ایجاد می کند که نسبت به این جنایت پاسخ لازم را بدهند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اینکه آمریکا انتقام داعش را با حمله به حشدالشعبی گرفته است، مطرح کرد: آمریکا گروهک تروریستی که خود آن را بوجود آورده را مدعی است که می خواهد از بین ببرد، قطعاً این اقدام آمریکا و جنایت جدید در حق مردم عراق حق مشروع انجام هرگونه عکس العمل برای مقابله با آمریکا را به عراق و نیروهای مقاومت می دهد.

بروجردی با اشاره به پایگاه های نظامیان آمریکا در خاک عراق تاکید کرد: آمریکا به نیروهای مردمی حشدالشعبی حمله نظامی می کند؛ غافل از اینکه این اقدام آمریکا آغازگر عکس‌العمل‌های خواهد بود که قطعاً منجر به ترک خاک عراق توسط آمریکا خواهد شد و ملت عراق این ننگ را به هیچ وجه نخواهند پذیرفت که آمریکایی ها در داخل کشورشان حضور داشته باشند و ملت عراق را مورد حمله نظامی قرار بدهند.

آمریکا می خواهد کشورهای اسلامی ضعیف، نیازمند به آمریکا باقی بمانند

ویبا اشاره به پرونده بلک واتر که مقام معظم رهبری در سخنان امروزشان در جمع پرستاران به آن اشاره کردند، مطرح کرد: یکی از جنایات آمریکایی‌ها با همکاری رژیم صهیونیستی در طول سالهایی که در عراق حضور داشتند، حذف فیزیکی چهره‌های علمی عراق به خصوص متخصصین دانش هسته‌ای بود که تعداد قابل توجهی از آنها را به شهادت رساندند؛ اصولا سیاست آمریکا این است که کشورهای اسلامی ضعیف، نیازمند به آمریکا و بدون توانمندی‌های دانش های نوین باقی بمانند که این یک مبارزه بسیار جدی است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی قطعاً اجازه نخواهد داد  آمریکایی‌ها به این یکه تازی خودشان در منطقه ادامه دهند، تصریح کرد: قطعاً ایران هم به عنوان کشور مسئول در حفظ امنیت منطقه ای که اخیراً هم با دو کشور شورای امنیت یعنی روسیه و چین رزمایش مشترکی را در آب های جنوب برگزار کردیم؛ نسبت به این گونه اقدامات آمریکا حساس هستیم و اقداماتی را برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران حق طبیعی خود می‌دانیم .

به گزارش خانه ملت ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور با اشاره به قضایای اخیر عراق خاطرنشان کردند: حمله‌ آمریکا به حشدالشعبی در واقع گرفتن انتقام داعش بود زیرا آن نیرویی که داعش را زمین‌گیر کرد و از بین برد، بسیج مردمی عراق بود. من و دولت و ملت ایران، جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را بشدت محکوم می کنیم.