فرمانده کل سپاه در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: ازمیدان یک پیروزی شگفت انگیز وبی‌نظیر که ملت ایران در تاریخ حیات خود کسب کرده می‌آیم؛ از جایی که آمریکا این بار مستقیم از ایران شکست خورد.

 آمریکا این بار مستقیم و آشکارا از ایران بزرگ شکست خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی اتفاقات اخیر، اظهار داشت: آنچه را می‌گویم چیزی است که از قلب من جاری می‌شود؛ من از میدان یک پیروزی شگفت انگیز و بی‌نظیر که ملت ایران در تاریخ حیات خود کسب کرده است می‌آیم؛ از جایی که آمریکا این بار مستقیم و آشکارا از ایران بزرگ شکست خورد.

وی با بیان اینکه هرچند غبارهای حادثه غم انگیز سانحه سقوط هواپیما هنوز اجازه نداده است ابعاد این پیروزی شگفت انگیز و خیره کنده شناسایی شود، افزود: بعدها می توان در مورد آن دقیق تر سخن گفت؛ ما بعد از ترور و شهادت سردار عزیز و هم رزمان ایشان، کاملا در فضای روانی یک جنگ ناشناخته با آمریکا قرار گرفتیم. بعد از حادثه این تصور به وجود آمد که آن اقتدار و شکوه و اعتبار ملت بزرگ ایران، تحت تاثیر حادثه شهادت آسیب دیده‌ است.

سردار سلامی تاکید داشت: ما برای لحظاتی با احساس جزر در اقتدار ملی مواجه شدیم و نیاز این بود که دوباره به حالت مد برگردیم. فشار افکار عمومی برای انتقام بسیار سنگین بود و ما هم مثل همه شما و بیش از شما تحت تاثیر این حادثه قرار داشتیم؛ ما یکی از بهترین برادرانمان را از دست داده بودیم، یک اسطوره، یک تکیه گاه بزرگ. اما وقتی مردم را می‌دیدیم، با احساس متفاوتی مواجه می‌شدیم. آمریکا فرمانده ما را شهید کرده و اخطار داده بود که اگر عکس العمل نشان بدهید 52 نقطه را خواهیم زد. ما از یک طرف تحت فشار سرعت عمل برای انتقام بودیم و باید اقدام متقابل را چسبیده به حادثه انجام می‌دادیم.

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا آمده بود حرف آخر را به ملت ایران بزند و آمده بود ملت ایران را برای همیشه بشکند و دستانمان را ببندد. آمده بود نشان دهد که مسیر تقابل ما با او یک سویه است و می‌زند و ما جواب نمیدهیم. این در یک چشم انداز طولانی به یک تهاجم طولانی می انجامید.

وی با تاکید بر اینکه ما احتیاج به توفق اطلاعاتی داشتیم و ما باید تعیین می کردیم که چگونه و با چه شدتی برخورد می کردیم، گفت: کار ما باید به هدف می رسید و در برابر با عمل آمریکایی ها می شد. آنها حاج قاسم ما را گرفته بودند. همچنین این کار باید قبل از تشییع سردار صورت می گرفت. ملت ما احترام دارد و سرافکنده نیست. ملتی که سرفراز است، زنده است. ما باید موجی از سرزندگی جدید در جامعه ایجاد می کردیم تا طراز نظام بین‌المللی نظاممان دوباره ارتفاع می‌گرفت. ما می توانیم زیر سقف ارتفاع شایسته سرزمینان در جهان زندگی کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: ما بزرگ هستیم. تا آن روز ما خود را منطقه ای می دانستیم. طراحی های ما باید دقیق می بود. غلبه بر آمریکا باید از لحاظ فنی و تکنولوژیک انجام می شد. این نبرد هم تاکتیکی و استراتژیک بود. ما در این نبرد باید در تکنولوژی پیروز می‌شدیم. او نباید موشک های ما را می زد. اگر موشک های ما به هدف نمی رسید، اگر دقیق نبود، اگر ویران نمی کرد، می دانید چه اتفاقی می افتاد؟ ما باید از نقاط هدف و نه مساحت آنها اطلاعات به دست می آوردیم. جنگ ما با آمریکا در حوزه تکنولوژی جنگ نقطه ها است و نه مساحات.

فرمانده کل سپاه افزود: بعد از آن باید به گونه ای عمل می کردیم که تصور دشمن را در عکس العمل فرو می پاشانیدیم. ما دیگر نمی توانستیم در میدان عملیات روانی دشمن را متوقف کنیم. باید او را روی زمین متوقف می کردیم. با شکل دهی به واقعیات سخت باید این کار را می کردیم  و این مشکل ترین کار به نظر می رسید. من قسم می‌خورم فرماندهان و عزیزانی که در طراحی این مسئله نقش داشتند، شاید چند شبانه روز حتی برای یک ساعت نخوابیدند. شاید حتی اگر برای یک ساعت خوابیدند، خوابی توام با دغدغه فراوان بود.

وی افزود: این تنها راه ما است. ما باید دشمن را غافلگیر می کردیم، فریبش می دادیم و برای واکنش متقابل آماده می شدیم. ما بازی جنگ را تا آخر پیش بردیم.

ادامه دارد...