رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای جلسه مجمع به تجلیل از مجاهدت های خالصانه سردار شهید سلیمانی، تسلیت به جانباختگان کرمان و سانحه هوایی، حمایت از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح و تاکید به یاری هموطنان گرفتار در سیل پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع، آیت الله صادق آملی لاریجانی در ابتدای جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: لازم می دانم شهادت سردار سرافراز کشورمان و جهان اسلام، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت و تعزیت عرض کنم و همچنین جانباختن عده ای از هموطنان عزیزمان را در حادثه کرمان و در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تسلیت عرض کنم. از خداوند متعال برای همه ی این عزیزان علو درجات را مسالت می کنیم و برای بازماندگان این حوادث دلخراش صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می کنیم. شهادت سردار شهید برای نظام اسلامی البته ضایعه بزرگی بود ولی انسان های بزرگ همانطور که در حیاتشان منشاء آثار عظیم هستند، در شهادتشان هم اینگونه اند .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از حضور چشمگیر آحاد مردم در بدرقه پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: همه ما دیدیم که مردم بصیر و فهمیم کشور ما چگونه در تشییع و تکریم مقام شهید سلیمانی، ورود کردند در کل کشور استقبال و بدرقه عظیمی را از خودشان نشان دادند که بی مثال بود. به تعبیر مقام معظم رهبری نشاط و سرزندگی انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند. إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا  این ثمره یک عمر مجاهدت و اخلاص است .

وی افزود:همه ما می دانیم که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با جمع کردن ویژگی های متنوع از نوع تفکر انقلابی و فکر دقیق و عمیق طراحی در امور نظامی و همینطور در شناخت وضعیت سیاسی در منطقه و تاثیرگذاری در این منطقه واقعا یک شخصیت بی مثال و بی نظیری بود و در تاثیر گذاری او در منطقه هیچ کسی تردید نداشت و حتی آمریکایی های خبیث هم از همین جا کینه ی او را به دل گرفتند و این شخصیت عظیم را از ملت بزرگ ما گرفتند. البته حق متعال مطمئنا این ضایعه را جبران خواهد کرد و ما دیدیم که خون این شهید چه شور و نشاطی در کشور به راه انداخت و دلگرمی ای که برای ملت پدید آورد و آن استقبالی که مردم کردند همه نشان از سرزندگی و نشاط و فهم و بصیرت ملت ما دارد .

رییس جمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:آمریکایی ها باید اطمینان داشته باشند که حتما پاسخ این جنایتشان را دریافت خواهند کرد و خروج آنها از منطقه کمترین چیزی است که ان شاء الله رخ خواهد داد. سیلی محکمی که سپاه با هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی ها، بر آنها وارد کرد، چنان محکم بود که شاید از مرزهای باورشان فراتر بود. آنها و اذناب منطقه ای شان به خوبی پیام اقتدار چشمگیر نیروهای مسلح و خصوصا قدرت موشکی جمهوری اسلامی را دریافتند.

وی  با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی و جان باختن عده ای از هموطنان افزود: حادثه ی سقوط هواپیما هم واقعا دلخراش بود. خصوصا با خبرهایی که بعداً رسید و وضعیتی که پدید آورد و طبیعتا همه منتظر هستند که تدبیری بشود تا اینکه حقوق انسانهایی که جان باختند از بین نرود و این موضوع پیگیری شود و حتما تدبیری اندیشیده شود که چنین حوادث فاجعه باری تکرار نشود.

آملی لاریجانی در عین حال خاطرنشان کرد:منتها مساله مهم این است که نباید هم فضا برای سوء استفاده ی دیگران و موج سواری اجانب فراهم شود. آنها دائما در صدد هستند که روزنه و رخنه ای برای ضربه زدن پیدا کنند. ما می دانیم که در این میدان سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جان بر کف در دفاع از کشور پیشگام و آماده هستند. در طول دوران انقلاب این گونه بوده است. منتها الان دشمن گویی که فضایی پیدا کرده برای تخریب و ملت بصیر ما نباید اجازه دهند که چنین وضعیتی به وجود آید. سپاه پاسداران با کمال انصاف و شفافیت، مساله را بیان کرد. پذیرفتن و عذرخواهی کردن فرماندهان سپاه به نظر من یک ارزش فوق العاده بالای اخلاقی و دینی داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئولیت پذیری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مظلومیت فرماندهان سپاه و خصوصا سردار حاجی زاده را در نوع قبول این عذر همه دیدیم و ما امیدواریم که با تدبیری که می شود ان شاء الله همه اطراف مساله بررسی شود. در عین حال که حقوق کسانی که جان باختند و خانواده های آنها و حقی که آنها در روشن شدن مساله دارند، البته باید ایفاد شود. همانطور که عرض کردم زحمات نیروهای مسلح و مخصوصا سپاه باید مورد توجه قرار گیرد و ضربه ای به اقتدار نیروهای مسلح وارد نشود.

 آملی لاریجانی با تاکید بر هوشیاری همگان در مقطع حساس کنونی گفت: شاید دشمنان ما در کمین باشند که با تخریب نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی ما را زیر سوال ببرند و نگذارند با آن شور و نشاط و اقتداری که در صحنه ها حاضر هستند در صحنه باشند. نباید اجازه بدهیم از این جهت خللی که آنها در صدد ایجادش هستند، پدید آید.

وی افزود :امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به همه این عزیزان هم قدرت و هم توانایی و هم فرصت و توفیق دفاع بیشتر از کشور را عنایت بکند و بدین وسیله مقام بسیار بالایی برای خودشان در محضر حق تعالی تحصیل نمایند. در محضر مردم شریف ما و وجدان های بیدار منطقه با همت بلندی که داشته اند، جانفشانی هایی که کرده اند، اینگونه انسان های شریف که جانشان را در دستشان گرفته اند و برای امنیت کشور و جهان اسلام، تلاش کرده اند ما نباید بگذاریم که کوچکترین آسیبی به آنان وارد شود و ما مطمئن هستیم که ان شا الله با تدبیر مسوولین این امر محقق خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به وقوع سیل در بخش هایی از جنوب شرق کشورمان گفت: در پایان هم باید همدردی بکنیم با همه ی مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان و بخش هایی از استان کرمان که دچار مشکل سیلاب شده اند و خانه و کاشانه ی خود را از دست داده اند و در وضعیت معیشتی دچار مشکل شده اند. ما امیدواریم که دولت محترم و همه نیروهای مردمی بسیج و سپاه همانگونه که تا کنون کمک کرده اند تلاش کنند تا بخشی از آلام این مردم بی دفاع و مظلوم را ان شاء الله برطرف کنند.