عضو فراکسیون امید مجلس گفت: من در عجبم از آقای روحانی؛ برای رییس جمهور شدن روحانی چه هزینه‌ها که ندادیم ودر قالب آزادی بیان برای او از مردم رای گرفتیم که دولت وی صیانت‌بخش آزادی باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس در مراسمی که به مناسبت انتشار هزارمین شماره روزنامه صدای اصلاحات برگزار شد، با اشاره به ترور شهید سردار سلیمانی به دستور ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: محبوبیت شهید سلیمانی تنها به دلیل توان امنیتی و تکنیکی او در میدان رزم نبود، بلکه آن شخصیت انسانی و معنوی این مرد بود و در طول این سالیان این خصلت انسانی و معنوی سبب شد تا در مسلخی که دیگران گرفتار شدند، گرفتار نشود و محبوبیت فراوانی در جامعه ایران و جهان داشت.

‌وی افزود: اگر می خواهیم پایدار باشیم مشرب شهید سلیمانی را مسیر خود قرار دهیم؛ انصاف و جوانمردی در قضاوت‌ها ایشان را ارتقاء داد و در نهایت به مقصود خود رسید.

وکیلی خاطرنشان کرد: خدمتی که شهید سلیمانی به امنیت جهانی کرد سبب شد دلهای جهانیان با ایشان همراه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم به خدمات خود در هیات نظارت بر مطبوعات اشاره و تصریح کرد: من در هیات نظارت بارها شاهد بودم که مکرر پرونده روزنامه صدای اصلاحات در سال گذشت به بهانه‌های مختلف بر روی میز بود و من همواره ترمز برخوردهای حداکثری هیات با جامعه رسانه‌ای را کشیدم. تلاش کردم کردم که رویکرد اصلی هیات نظارت صیانت از مطبوعات و رسانه به جای مچ گیری باشد.

وی می‌گوید که در جنب همه این اتفاقات ریز و درشت ناخوشایند رویکرد مچ گیری در برخی از دستگاه‌ها و قیف‌های تنگ در برخورد با حقوق مردم، امروز ما را به اینجا کشانده است.

وکیلی با بیان اینکه عدم توازن بین حق الناس و حق الله ما را دچار بحران‌های زیادی کرده است، گفت: من ۳ سال از این ۴ سال نمایندگی مجلس را به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس بودم و تلاش کردیم سهم و ردیف مطبوعات را از سقف ۴۰ میلیارد به ۱۵۵ میلیارد تومان رساندیم.

عضو هیات رییسه مجلس دهم با تاکید بر اینکه مطبوعات مکتوب ما روزهای بسیار زمستانی را دنبال می‌کنند به ادعای محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و مدیر مسئول روزنامه صدای اصلاحات مبنی بر اینکه با شکایت آقای روحانی به ۶۰ ضربه شلاق محکوم شده‌ام واکنش نشان داد.

وی گفت: من در عجبم از آقای روحانی؛ برای رییس جمهور شدن روحانی چه هزینه ها که ندادیم ودر قالب آزادی بیان برای او از مردم رای گرفتیم که دولت وی صیانت بخش آزادی بیان باشد.

به گفته وکیلی، یکی از میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان با روحانی این بود که ایشان از هیچ رسانه‌ای شکایت نکند. 

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید دارد که باید در تشخیص و تعیین جرم در قانون مطبوعات اصلاح لازم انجام و مرجعیت واحدی تعیین شود و تشخیص جرم در هیات نظارت برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید قانون مطبوعات اصلاح شود، گفت: ترجیح این بود که دولت در اینباره لایحه بدهد و از همان ابتدا در زمان حضورمان از دولت همین درخواست را داشتیم و دستگاه‌های مختلف باید بر روی آن نظر واحد داشته باشند؛ اما دولت تعلل کرد و ما فهمیدیم که از مسیر دولت آبی برای مطبوعات گرم نمی‌شود و بنده طرح اصلاح قانون مطبوعات را به مجلس ارائه دادم و تلاشمان بر این بود که در این‌ مجلس به نهایت برسد که البته بعید است.

وکیلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یاشار سلطانی دیروز با من تماس گرفت که حکم بازداشتم قطعی شده چون به دلیل شم خبرنگاری برخی از مسائل فساد را اطلاع رسانی کرد. اینطوری که نمی شود رسانه آزاد و مردمی داشت بلکه این‌ها مفروضاتی دارد و نخستین گام مصومیت جامعه رسانه ای است.