فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان این که این نیرو در کنار سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل به تهدیدات پاسخ قاطع خواهد داد گفت: ما قادریم علاوه بر این صلح و امنیت در منطقه برقرار کنیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در پیش خطبه امروز نماز جمعه تهران با درود به رهبر کبیر انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا گفت: ما در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران قرار داریم انقلابی که مهمترین و شگفت انگیزترین پدیده تاریخ معاصر می‌باشد چرا که این انقلاب توانست اثرات بسیار شگفت انگیزی در تمام مناسبات سیاسی دنیا بگذارد و در طول چهل و یک سال با رهبری رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری امید را در دل مسلمین و مستضعفان جهان ایجاد کند.

وی افزود: قبل از این انقلاب هم انقلاب‌های دیگری در دنیا اتفاق افتاده بود اما آن چه که مهم است این است که این انقلاب با انگیزه الهی آمیخته بود و همین عامل ترس و ناامیدی در دل ستم پیشگان فراهم می‌آورد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش کارکنان نیروی هوای ارتش در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57 با آگاهی و درک صحیح حق از باطل و با لباس رسمی و کارت شناسایی در دست در مدرسه علوی حاضر شدند و با امام امت بیعت کردند و به صفوف مردم پیوستند و قید و بندگی بردگی و بندگی طاغوت را از پای خود باز کردند و به آزادی رسیدند.

وی با بیان این که کارکنان نیروی هوایی ارتش از خطرات و تبعات این کار آگاه بودند گفت: وقتی پرونده‌های سیاسی تعدادی از کارکنان نیروی هوایی را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم تعدادی از آنها در زندان خاش منتظر حکم اعدام بودند و اگر انقلاب دیرتر به پیروزی می‌رسید چه بسا این همکاران ما به شهادت می‌رسیدند.

سرتیپ نصیرزاده افزود: یک دلیل این که رژیم طاغوت فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی در نیروی هوایی بیفتد این بود که تمام آموزش‌های نیروی هوایی در آمریکا انجام می‌شد و بیشتر با مستشاران نظامی مانوس بودند. البته تصور رژیم طاغوت از نیروی انقلابی اشتباه بود کارکنان نیروی هوایی برخاسته از متن و بطن جامعه بودند، فرزندان همین ملت بودند و پیوند ذاتی با مرجعیت دینی داشتند و علاوه بر آن استثمار و استعمار و غارت منابع کشور را بیشتر لمس می‌کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با ذکر خاطره‌ای از یکی  از کارکنان نیروی هوایی ادامه داد: من چند روز پیش با یکی از فجر آفرینان نیروی هوایی ملاقات داشتم از ایشان پرسیدم که چرا شما را دستگیر کردند ایشان می‌گفت پایین ترین درجه مستشاران نظامی در مقابل ارشدترین نظامیان ما روی میز می‌نشست و به هیچ کدام از آداب نظامی و آداب رسمی مرسوم بین مردم پایبند نبود و آنقدر تحقیر می‌کردند  و خب کارکنان نیروی هوایی ارتش نیز این موضوع را مشاهده می‌کردند.

وی افزود: من اوایل دهه 60 در یکی از گردان‌های پروازی آموزش می‌دیدم حتی گچی را که باید  با آن روی تخته می‌نوشتیم همراه با هواپیمای اف 14 به نیروی هوایی فروخته می‌شد.

سرتیپ نصیرزاده خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی هوایی ارتش این موضوعات را می‌دیدند و لمس می‌کردند و تحمل آن را نداشتند و منتظر ندای حق طلبانه رهبر کبیر انقلاب بودند.

وی با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در دوران بعد از انقلاب وقتی که نیروی هوایی ارتش به هویت جدید خود دست پیدا کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس در تحمیل اراده نظامی و سیاسی کشور به دشمن، در بازنگداشتن شریان اقتصادی کشور و در حراست از مناطق حساس و حیاتی مثل اقدامی که شهید دوران انجام داد که به واقع تحمیل اراده سیاسی به دشمن بود وقتی تمام فعالیت‌های دیپلماتیک به بن بست رسیده بود نیروی هوایی ارتش نقش موثری داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان این که بعد از دوران دفاع مقدس غبار وابستگی از نیروی هوایی زوده شد گفت: با همکاری صنایع دفاع و دانشمندان متخصص در نیروی هوایی ارتش اقدام به ساخت هواپیماهایی مثل صاعقه، کوثر و جت آموزشی یاسین کردیم و در این زمینه هیچ کمبودی به برکت انقلاب اسلامی نداریم.

سرتیپ نصیرزاده با بیان این که نیروی هوایی ارتش همواره در کنار مردم قدرشناس است، خاطر نشان کرد: در برنامه‌های مردم یاری وقتی در تعدادی از استان‌ها سیل آمد و خساراتی به بار آورد خلبانان و کارکنان نیروی هوایی تعطیلات عید خود را رها کردند و بلافاصله در محل خدمت حاضر شدند.

وی افزود: از ابتدای امسال در بحث مردم یاری بیش از دو هزار تن بار به مناطق مورد نیاز توسط نیروی هوایی ارتش حمل شده است.

وی با بیان این که فعالیت‌های نیروی هوایی مختص به مردم یاری نیست افزود: در هر کجای دنیا مردم مسلمان و مستضعف نیاز به کمک داشته باشند در پشتیبانی از نیروی مقاومت باجدیت تمام نیروی هوایی ارتش وارد شده است.

سرتیپ نصیرزاده خاطرنشان کرد: به شما مردم قول می‌دهم ما در کنار سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل ضمن آن که تهدیدات را پاسخ قاطع خواهیم داد قادریم که صلح و امنیت را در منطقه برقرار کنیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان به همه همکاران خود  در نیروی هوایی ارتش توصیه کرد که در دو رویداد مهم آینده یعنی راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دو اسفند ماه شرکت کنند و خاطر نشان کرد که اهمیت این موضوع کمتر از حضور در جهبه مقاومت نیست.