نماینده مردم تهران، ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: روند تاییدصلاحیت‌ها مورد قبول جریان‌های سیاسی نبود و من نیز از این رویه گلایه دارم؛ اما این دلیلی نمی‌شود با صندوق رای قهر کنم آمدم در سرنوشت کشور سهیم باشم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«الیاس حضرتی» پس از حضور پای صندوق رای مستقر در حسینیه جماران به خبرنگار ایرنا گفت: روند تاییدصلاحیت‌ها مورد قبول تمام جریان‌های سیاسی نبود و من نیز از این رویه گلایه دارم. اما این دلیلی نمی‌شود با صندوق رای قهر کنم. آمدم تا به مانند دیگر اقشار جامعه در سرنوشت کشور سهیم باشم.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: مجلس در راس امور است اما برخی از جریانات فکری و سیاسی برخی از وظایف آن را به نهادهای دیگر دادند. اما با این وجود اصل قانون‌گذاری مربوط به مجلس است.

وی یادآور شد: اگر تایید صلاحیت‌ها گسترده‌تر بود بدون شک مردم بیشتری پای صندوق رای حاضر می‌شدند. این پیام پیروزی و مشارکت ایران به جهانیان است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز -جمعه -دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و ۵ حوزه انتخابیه برای تعیین ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.
۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

همچنین شمار افراد واجد شرایط حق رای در استان تهران، ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است.