عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد بخشی از اصلاح‌طلبان به اندازه‌ای بر طبل ناامیدی کوبیدند که مردم را از حضور در انتخابات مایوس کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 2 اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد و اصولگرایان توانستند 30 بر هیچ رقبای سنتی خود یعنی اصلاح طلبان را شکست بدهند.

اصلاح‌طلبان در این دور از انتخابات با دو لیست «یاران هاشمی» از سوی حزب کارگزاران سازندگی و «آمدیم برای ایران» از سوی 8 حزب اصلاح‌طلب دیگر وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند که در نهایت سر لیست آنان یعنی مجید انصاری عضو و سخنگوی مجمع روحانیون مبارز نزدیک به 69 هزار رای آورد در حالی که سرلیست اصولگرایان یعنی محمدباقر قالیباف بیش از 1 میلیون و 265 هزار رای کسب کرد.

سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران دراین خصوص طی یادداشتی تصریح کرد که  بخشی از اصلاح‌طلبان به اندازه‌ای بر طبل ناامیدی کوبیدند که مردم را از حضور در انتخابات مایوس کنند.

وی در این یادداشت نوشته است که «نخست، سوالی است که بسیار زیاد از جانب مردم پرسیده می‌شود و متاسفانه دست ما برای پاسخ دادن نیز بسته است. چه در ایام تبلیغات انتخاباتی و چه در زمان انتخاباتی یک از سوالات این بود که می‌گفتند چرا باید رای بدهند؟ ابهام مردم این بود که می‌گفتند مجلس کاره‌ای نیست و چه اهمیتی دارد که در تعیین ترکیب آن مشارکت داشته باشند. »

موسوی خاطرناشن کرده که مشخص‌ترین استدلال و ادله این گروه نیز مساله افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع مجلس بود؛ کما اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس بعد از اعلامی یکباره افزایش قیمت بنزین اعلام کردند که از اساس نمایندگان مجلس از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و بدون هیچ مشورت یا اطلاع‌رسانی به مجلس، این تصمیم در لایه‌های تصمیم‌گیری دیگر اتخاذ شده است.

به گزارش فارس، حزب کارگزاران سازندگی از جمله احزاب اصلاح‌طلب حامی مرحوم هاشمی رفسنجانی است که دبیرکلی آن را غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران بر عهده دارد.

این حزب در زمان انتخابات لیست اختصاصی خود را ارائه کرد و در نهایت هیچ یک از افراد حاضر در لیست انتخاباتی آنان از تهران رای نیاورد.