رئیس‌جمهور گفت: گزارشی که وزیر بهداشت داد حاکی از حرکت به سمت کنترل ویروس کروناست. مردم نباید نگران باشند؛ مرجع اصلی اخبار صدا و سیمای ما است.

روحانی: اگر تخت بیمارستانی نیاز باشد، نیروهای مسلح آماده هستند/ مرجع اخبار کرونا صدا و سیما است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در جلسه امروز به وزیر بهداشت تاکید کردیم که خود پرسنل بیمارستانی هرگونه نیازی برای حفاظت خود دارند آن نیاز در اولویت باشد و این کار سریعا انجام بگیرد. باید از همه پرسنل بهداشتی و درمانی تشکر کنیم.

*حرکت به سمت کنترل ویروس کرونا است

وی ادامه داد: گزارشی که آقای وزیر بهداشت دادند حرکت به سمت کنترل ویروس کرونا است.  مردم نباید نگران باشند ضمن اینکه باید همکاری لازم را کنند. مراجعه کنندگان در بسیاری از شهرهایی که در روزهای پیش زیاد بوده به شدت کاهش پیدا کرده است. افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند و تست آنها مثبت بوده و دوران درمان خود را گذرانده اند این هم افزایش پیدا کرده است که این دو خبر برای جامعه ما بسیار امیدوار کننده است. 

*مرجع اخبار کرونا صدا و سیما است

روحانی تاکید کرد: در موضوع ویروس کرونا و اخبار و اطلاعات مربوط به آن، مرجع فقط صدا و سیما است.و همه توصیه هایی که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسط صدا و سیما اعلام می شود برای مردم باید اهمیت داشته باشد و همه به آن توجه کنند و برای اجرای آن تلاش کنند. 

رئیس جمهور بیان داشت: امکانات بهداشتی، پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌های نمونه کشوری است. بخش بهداشت جزو بخش‌هایی است که همه مردم می‌توانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند و در همه مقاطع فعال بودند و در چند ماه پیش هم که ویروس آنفولانزا نوع بی جامعه ما را تهدید می‌کرد به خوبی تلاش کردند و کنترل کردند.

*کار و فعالیت در کشور باید ادامه یابد

رییس جمهوری تاکید کرد: کار و فعالیت در کشور باید به صورت آنچه که در ماه ها و هفته های گذشته بوده ادامه پیدا کند منتهی هرکجا جمعیت و اجتماعی است همه مراقبت های لازم پزشکی را باید انجام دهیم. همه باید به تمام مراقبت‌های بهداشتی که توصیه می‌شود، عمل کنند.

وی در این باره افزود: مدارس، دبیرستان‌، دانشگاه و کارگاه‌ها همه باید دقت کنند، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را انجام بدهند اما همه باید کار و فعالیت کنیم و این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ما است که با هراس‌افکنی زیاد در جامعه، کشور را به تعطیلی بکشانند. همه باید مشغول کار خودمان باشیم و فعالیت کنیم. همه باید مراقب باشیم. همچنین همه باید اگر موردی را دیدیم و یا شکی کردیم، فرد مشکوکی بود وی را به بیمارستان ببریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بیمارستان‌های ما مجهز هستند و در این جلسه هم نیروهای مسلح قول دادند که از همه امکانات خود در این زمینه استفاده کنند حتی اگر وزارت بهداشت و درمان نیازی به پرسنل بیشتر داشته باشد به خاطر خستگی شبانه روزی که کار می‌کنند، در این جهت آماده هستند.

* اگر تخت بیمارستانی نیاز باشد نیروهای مسلح ما آماده هستند

وی ضمن اشاره به این موضوع که  اگر تخت بیمارستانی مورد نیاز باشد نیروهای مسلح ما در این خصوص هم آماده هستند، گفت: اگر در یک جایی بیمارستان صحرایی فوری مورد نیاز باشد نیز این نیروها کاملا آماده هستند. بنابراین نیروهای مسلح به طور کامل در کنار این ستاد ملی و در کنار وزارتخانه هستند برای اینکه مشکلی برای درمان مردم پیش نیاید.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر دستوراتی را ستاد پیشگیری و مبارزه امروز تصمیم گرفت و ابلاغ شد آن تصمیم به عنوان یک امر لازم باید همه تلقی کنند و از لحاظ شرعی چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و رهبر معظم انقلاب تایید کردند و گفتند باید همه اطاعت کنند بنابراین همه باید به عنوان یک امر لازم و ضروری مورد مراقبت قرار بدهند.

 روحانی اضافه کرد: هر جایی که ستاد از شنبه لازم دید اگر مدرسه، دبیرستان، دانشگاهی و محل اجتماعی یا مورد خاصی را تشخیص داد خودش اعلام می کند بنابر این از روز شنبه همه روال‌ها با صورت عادی خواهد بود اگر مورد خاص و شرایط ویژه را ستاد ملی به آنها اعلام می کند و اجتهاد در برابر نص نباید داشته باشیم همه موظف هستند از ستاد اطاعت کنند.