سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل امروز استوار نامه خود را به فیلیپ لئوپولد لوئی پادشاه بلژیک تقدیم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، صبح روز سه شنبه طی مراسمی در کاخ پادشاهی بلژیک با فیلیپ لئوپولد لوئی  پادشاه این کشور دیدار و استوار نامه خود را به وی تقدیم کرد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران پیام دوستی جناب آقای روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و آمادگی کامل دولت ایران را برای توسعه روابط با کشور بلژیک در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی، علمی و پارلمانی و مبارزه با تروریسم اعلام نمود.

پادشاه بلژیک ضمن ابراز احترام متقابل به جناب آقای روحانی رئیس جمهور، از اینکه مردم ایران با ویروس کرونا و مشکلات دیگر مواجه هستند ابراز تاسف نمود. وی از توسعه روابط بین دو کشور در کلیه زمینه‌های ممکن استقبال کرد و اعلام آمادگی کرد در زمینه توسعه مناسبات کمک نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پادشاه را در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام و ضرورت عمل به تعهدات توسط همه طرفهای این توافق و نیز اقدامات کشورمان برای تامین صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه قرار داد. 

دهقانی پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی این وزارتخانه و سفیر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک را بر عهده داشته است.

وی هم اکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و سفیر اکردیته نزد کشور لوکزامبورگ نیز می باشد.