یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا ویروس کرونا را وارد چین کرد، گفت: این ویروس به خاطر رعایت نکردن مسائل مربوطه، به ایران و سایر کشورها سرایت کرد ولی در نهایت یک حمله بیوتروریستی توسط آمریکا به چین است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از دو دهه است که قدرت‌های دارای حق وتو برای یکدیگر کُرکُری می‌خوانند و تلاش می‌کنند تا قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشانند. آمریکا تمامی تلاشش را کرد تا خود را به عنوان قدرت برتر به دنیا معرفی کند. چین هم تمامی اقداماتش را برای مقابله با آمریکا انجام داد تا جایگاه خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی و با روی کار آمدن پوتین، روسیه هم اعلام کرد که همان قدرت‌های گذشته‌اش را دارد لذا آمریکا تنها قدرت دنیا نیست. در این شرایط آمریکا با جنگ‌های نیابتی در بسیاری از کشورها همچون افغانستان و عراق وارد شد تا حوزه قدرت خود را گسترش دهد به هرحال در این شرایط سه کشور آمریکا، چین و روسیه تلاش می‌کنند جایگاه خود را گسترش داده که در همین راستا بیش از دو دهه است که آمریکا در مناطق مختلف از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده می‌کند، نمونه بارز آن جنگ صدام علیه ایران است که صدام را به بمب‌های شیمیایی مسلح کرد. شکل‌گیری داعش و استفاده از گلوله‌های شیمیایی و اقدامات تروریستی دیگر همه از سوی آمریکا برای تثبیت قدرت خود انجام شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هم آمریکایی‌ها به دنبال راهی بودند تا اقدامی علیه چینی‌ها با کمترین هزینه و بیشترین درآمد را انجام دهند به همین دلیل ویروس کرونا را وارد چین کردند تا بعد از آن با ساخت داروی آن درآمدی کسب کنند. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که کرونا به آنها لطمه‌ای وارد نمی‌کند و حتی می‌تواند آنها را پولدار کند و چینی‌ها را نیازمند واردات دارو از آمریکا کنند که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و شرایط برعکس تصورات آمریکا پیش رفت.

حسن بیگی با اشاره به اقدامات چین برای جلوگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: چینی‌ها با قرنطینه کردن از شیوع کرونا جلوگیری کردند که اگر ما هم در روزهای اول قم را قرنطینه کرده بودیم اینگونه بیماری به سایر شهرها سرایت نمی‌کرد، خسارات به کشور وارد نمی‌آمد. ما همان روزهای اول گفتیم اگر کرونا به سایر شهرها برود حتی اگر همه پول نفت هم هزینه شود کم است و مجبور به استقراض از سایر کشورها می‌شویم همین الان هم لازم است شهرها قرنطینه شود و جلوی مسافرت‌ها گرفته شود. تجهیزات لازم به بیمارستان‌ها داده شده و فکری برای احداث بیمارستان‌های صحرایی شود با اینگونه اقدامات می‌توان کرونا را مهار کرد و جلوی خسارات سنگین مالی و جانی را گرفت.