عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تحریم‌های دارویی آمریکا را ظلمی بزرگ به بشریت دانست و گفت: ما در حال حاضر در سه عرصه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و مقابله با کرونا به سر می‌بریم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شرایط خاص پیش آمده در کشور در پی شیوع ویروس کرونا گفت: امیدواریم با همدلی و همبستگی ملی و همچنین با جدیت و قاطعیت و بسیج تمام امکانات از این شرایط خطیر عبور کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت این است که با کسانی که سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی می‌کنند و جان دیگران را به خطر می‌اندازند، برخورد جدی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه همه ما باید به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی عمل و با دست‌اندرکاران امر همکاری کنیم، افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گرچه یک اقدام دیرهنگام است اما کاری ضروری بود که باید با قاطعیت اجرایی شود و چنانچه این طرح از اواخر اسفند اجرا می‌شد، حتما امروز روند کاهشی در آمار مبتلایان را داشتیم و شاید شاهد جهش تعداد مبتلایان به کرونا نبودیم؛ مخصوصاً که این طرح، مانع از سفرهای بین شهری می‌شد.

موسی پور با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری عالم‌گیر است و در برخی کشورهای اسلامی و در برخی ادیان و مذاهب، هنوز عده‌ای اصرار به حضور در محافل مذهبی و اجتماعات دینی خود دارند، اظهار داشت: فقه پویای شیعه و نظام دینی و فکری ما از چنان انعطاف و پویایی برخوردار بوده و هست که در مواجهه با چنین پدیده‌ای بر اساس نظر کارشناسان و تجویز پزشکان و با نظر و همراهی مراجع معظم تقلید و علما و روحانیت و توصیه اکید ایشان به رعایت اصول بهداشتی،  تمامی مناسک دینی اعم از نماز جمعه، نمازهای جماعت، زیارت اماکن متبرکه  و موارد مشابه برای پرهیز از انتقال احتمالی این ویروس به مردم تعطیل شد و در حقیقت، فاصله‌گذاری اجتماعی قبل از هر چیز و هر جا از اماکن دینی و مذهبی ما آغاز شد و سپس فروشگاه‌ها و بازار و مراکز تفریحی و سیاحتی و پارک‌ها قرنطینه شدند. 

وی در ادامه افزود: روحانیون و طلاب و گروه‌های جهادی و بسیج و خیرین و سایر مومنین در این ایام سخت به یاری مردم نیازمند و مراکز درمانی و بیمارستانی شتافتند و از تغسیل اموات گرفته تا توزیع اقلام بهداشتی و غذایی در بین مستمندان و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی جامعه دریغ نورزیدند. جا دارد که از این عزیزان که در مبارزه با کرونا نقش بسزایی ایفا کردند تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تحریم‌های دارویی آمریکا و هم‌پیمانان آن در سال‌های اخیر را نه تنها یک ظلم  به ملت ایران، که ظلمی بزرگ به بشریت دانست و افزود: ما در حال حاضر در سه عرصه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و مقابله با کرونا به سر می‌بریم و این اوج فشار و ناجوانمردی دشمنان قسم خورده ماست که در این ایام نیز نه تنها تحریم ها را برنداشتند، بلکه بر شدت و گستره اعمال تحریم‌ها علیه ما نیز افزودند. بنابراین در این عرصه باید وحدت و همدلی و انسجام ملی را بیش از هر زمان دیگری ارج نهیم و از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که تحت شدیدترین تحریم های بین المللی با هدایت آمریکا هستیم و نمی توانیم تجهیزات بیمارستانی و پزشکی و داروهای مورد نیاز بیماران را وارد کشور کنیم، کماکان سیاستمداران کینه جوی کاخ سفید علیه ملت ایران، فشارهای بیشتر سیاسی و تبلیغاتی اعمال می کنند.

موسی‌پور افزود: همچنین دشمنان و بدخواهان ملت عزیز ما با جنگ روانی گسترده در پی ایجاد هراس در بین مردم، شایعه‌سازی، سیاه‌نمایی و بزرگنمایی برخی کاستی‌ها هستند تا به اعتماد و انسجام عمومی لطمه بزنند. بر نخبگان، فرهیختگان، گروه‌های مرجع اجتماعی و صاحبان قلم ما فرض است که برای مقابله با این حجم از جنگ روانی وارد میدان شوند و رسانه‌های ما نیز از طرح و بیان هر موضوع یا سخن غیر مستندی که موجب تضعیف امید و خراش به اعتماد عمومی می‌شود، بپرهیزند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان با بیان اینکه برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها و اقدامات سهل انگارانه و ساده انگارانه در عملکرد بخش هایی از دولت و دست اندرکاران امر مشاهده شده و می شود، خاطرنشان کرد: با وجود این مباحث، اکنون جای پرداختن به این موضوعات نیست و فقط باید به رفع این شرایط و عبور از این بحران کمک کرد. البته، دولت نیز باید سخن و نقد دلسوزان و کارشناسان را بپذیرد و آنها را عملیاتی سازد و با قاطعیت و جدیت بیشتر در میدان مبارزه و ریشه کنی این ویروس حضور داشته باشد.