معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم صحبت آقای کدخدایی در خصوص مدرک تحصیلی آقای کمال خانی کاملا درست و عین واقعیت است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص صحبت‌های اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی سینا کمال خانی منتخب حوزه انتخابیه تفرش و حجت بودن رای و نظر وزارت علوم در تایید یا رد این موضوع گفت: این مساله در حال حاضر در یکی از ادارات وزارت علوم که مربوط به این مسائل می‌شود در حال بررسی است و نظر کارشناسی در این خصوص صادر شده است؛ اما من هنوز نامه را رویت نکرده‌ام و به خاطر حساس بودن موضوع باید از محتوای این نامه مطمئن شوم.

وی ادامه داد: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم؛ صحبت آقای کدخدایی در خصوص مدرک تحصیلی آقای کمال خانی کاملا درست و عین واقعیت است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز طی سخنانی در رابطه با مدرک تحصیلی جعلی سینا کمالخانی منتخب حوزه انتخابیه تفرش گفت: اسناد رسمی به جهت قانونی بودن خود به خود دارای اعتبار هستند و وقتی فردی برای انتخابات ثبت نام می‌کند احراز اسناد اولیه در آغاز، برعهده هیئت‌های اجرایی فرمانداری‌ها و وزارت کشور است.

چنانچه اصالت مدارکی مانند گواهی تحصیلی و مدارک سه جلدی مورد خدشه قرار نگرفته باشد، اصل بر صحت آنها قرار خواهد گرفت و تا زمانی که گزارش خلافی به دست ما نرسد شورای نگهبان سوالی را مطرح نخواهد کرد.

اگر گزارش خلافی نسبت به اسناد به وجود بیاید، شورای نگهبان از سازمان ثبت اسناد و وزارت علوم استعلام می‌گیرد، در رابطه با مدرک تحصیلی هم رای وزارت علوم برای ما حجت خواهد بود.