ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران با موفقیت بر پدیده همه‌گیر جهانی ویروس کرونا غلبه خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این دومین گفت ‌وگوی تلفنی میان وزیران امور خارجه ایران و پاکستان از ابتدای سال جاری خورشیدی محسوب می‌شود. طرفین روز سوم فروردین نیز وضعیت حاکم ناشی از شیوع کرونا، تحولات منطقه، تحریم‌های آمریکا و اوضاع افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی از سوی "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره شیوع ویروس کورنا با هم تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیران امور خارجه ایران و پاکستان همچنین گسترش پدیده حمله ملخ‌های بیابانی را بررسی کرده و بر ضرورت تلاش جمعی برای مقابله موثر با این تهدید توافق کردند.

شاه محمود قریشی با تسلیت جان باختن شهروندان ایرانی بر اثر ویروس کرونا، ابراز امیدواری کرد که ایران از سد این بیماری همه‌گیر جهانی با موفقیت عبور خواهد کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: قریشی و ظریف دیدگاه‌های یکدیگر درخصوص تحولات افغانستان را مطرح کردند. وزیر امور خارجه پاکستان با حمایت قاطعانه این کشور از فرآیند صلح و برقراری ثبات در افغانستان تاکید و ابراز امیدواری کرد که گفت ‌وگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان سریعتر آغاز شود.

قریشی همچنین با اشاره به اوضاع کشمیر و برخی از تلاش‌ها در راستای مسلمان هراسی در وضعیت شیوع بیماری کرونا، گفت: پاکستان از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از حقوق مسلمانان جنوب آسیا قدردانی می‌کند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی همتای پاکستانی وی پیش از ظهر امروز - پنجشنبه - در گفت وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، مبارزه با شیوع کرونا، تحریم ها و آخرین تحولات سیاسی در افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.