عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره نظامی به مدار وارد خط ویژه تری از اقتدار منطقه ای شد، گفت: ایران با توجه به تبلیغات سوء آمریکا باید درباره اهداف امنیت منطقه‌ای خود به کشورهای منطقه اطمینان لازم را بدهد که وزیر خارجه مسئولیت آن را به عهده دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری رایزنی‌های منطقه‌ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ماهواره نظامی نور به مدار و ارسال اطلاعات توسط این ماهواره که نشان دهنده موفقیت و توانمندی ایران بود، وارد خط ویژه تری از اقتدار منطقه ای شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام اقدامات جمهوری اسلامی پیرامون امنیت منطقه و مقابله با ناآرامی‌ها است، کاربرد چنین دستگاهی درکنترل اطلاعات موجود در جهان با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر دادن اطمینان لازم به کشورهای منطقه با توجه به تبلیغات سوء آمریکا ضرورت جدی است که وزیر خارجه مسئولیت آن را به عهده دارد.

بروجردی در ادامه اظهارات دبیرکل سازمان ملل درباره نقش ایران در یمن و قدردانی از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم یمن، گفت: بحران یمن حدود 6 سال متمادی است که ادامه دارد. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ علیه مردم مظلوم یمن اعلام کرد که راه حل نظامی راهکار مناسبی برای رفع اختلافات نیست و مسائل را باید از طریق تفاهم و مذاکره یمنی-یمنی حل کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تلاش بسیاری کرد تا گروه‌های درگیر در یمن به مذاکره روی بیاورند و ظلم و ستم علیه زنان و کودکان یمنی پایان یابد. متاسفانه آمریکا، فرانسه و انگلیس با دادن سلاح‌های مدرن به عربستان به آشفتگی و جنگ علیه مردم یمن دامن زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عربستان با این اقدامات قطعا به نتیجه نمی‌رسد و باید جنگ را به پایان برساند. سازمان ملل متحد هم به عنوام مسئول صلح جهانی بر مبنای واقعیات اظهارنظر کرده است. امیدواریم این نهاد بین‌المللی فراتر از اعلام موضع مانع از ظلم عربستان به مردم بیگناه یمن شود.