کوبا در توییتی به شدت از تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد و آنها را جنایتکارانه خواند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه کوبا تداوم تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه کشورش را محکوم کرد و خواستذ رفع فوری آنها شد.
به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه  روز دوشنبه در توییتی در این زمینه خواستار خاتمه تحریمهای اقتصادی، تجاری و مالی واشنگتن علیه کوبا شد.

رودریگز در این توییت با تاکید بر جنایتکارانه و غیر انسانی بودن چنین تحریمهایی نوشت: «تاثیر این تحریمها در برهه ای که کشورها با بیماری همه گیر" کووید-19 " مواجه هستند، شدیدتر است.»

 در بیانیه نهایی اجلاس جنبش عدم تعهد (NAM)  که روز دوشنبه توسط ویدئو کنفرانس برگزار شد، به شدت این نوع اقدامات آمریکا علیه کشورهای جهان از جمله کوبا را محکوم کرد و آن را ناقض منشور سازمان ملل متحد برشمرد.

دولت آمریکا در اقدامی غیر انسانی مانع ارسال ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی به کوبا برای مبارزه با ویروس کرونای جدید شده و یک شرکت سوئیسی تامین کننده اقلام بهداشتی  در نامه ای خطاب به دولت کوبا اعلام کرده که متاسفانه تمام روابط تجاری  با این کشور به دلیل تحریمها معلق شده و تنها با مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا از سرگیری مراودات میسر است.

کوبا همچنین اعلام کرده به خاطر تحریمهای آمریکا مجبور شده اقلام مورد نیاز خود را با بهای گرانتر از برخی جاهای دیگر تهیه کند.