در حالی که دنیا شدیداً سرگرم مبارزه با بحران کروناست اما روز بروز برحجم تلاشها برای ایجاددرگیری نظامی در کشورهای عضو محور مقاومت افزوده میشود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم فارسی:  تشدید حملات این روزها به حشد الشعبی در عراق، تهاجم مکرر به مواضع نظامی یاران سوریه در محور مقاومت در این کشور و پرحجم تر شدن فشارهای نظامی برانصار الله نشانه هایی روشن از فشار جدید و هدفمند امریکا واسرائیل براین محور است. بنظر می‌رسد در این معرکه جدید اسرائیل به نمایندگی از آمریکا بشدت تلاش می‌کند تا در سایه تحریک اعضای محور مقاومت موجبات ایجاد یک درگیری نظامی ولو در سطح محدود را فراهم آورد تا در سایه آن بهانه آمریکا در جلوگیری از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران فراهم شود.

- بنظر می‌رسد با ارسال موفق ماهواره نظامی ایران به فضا این روزها عزم اسرائیل در ایجاد درگیری با اعضای محور مقاومت جزم ترازپیش شده است.

- ممنوع اعلام شدن فعالیت‌های حزب الله لبنان در آلمان در کنار نامه سخیف و مداخله گرایانه سفیر امریکا در عراق به نوری المالکی در خصوص تشکیل کابینه ابعاد تکمیلی این فشار هدفمند آمریکایی–اسرائیلی را حکایت می‌کند.

- واقعیت آن است که آمریکا بدلیل خروج از برجام نمی‌تواند از طریق این توافقنامه مانع لغو تحریم تسلیحاتی ایران شود ودر همین حال بدلیل همراهی نکردن روسیه و چین در شورای امنیت با آمریکا امکان صدور قطعنامه جدید ضد ایرانی در این شورا ممکن نیست. بر این اساس و در شرایط موجود تنها راه فراروی آمریکا توسل به دول اروپایی حاضر در برجام است که از دیدگاه آمریکا راضی کردن ایشان به اعلام شکایت از ایران و در نتیجه ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی در گرو بهانه ای است که این دولت ها را به این باور برساند که با لغو تحریم های تسلیحاتی، ایران به مساعدت تسلیحاتی کشورهای عضو محور مقاوت مبادرت خواهد کرد. بنظر میرسد 4ماه پیش رو تنها فرصتی است که اسرائیل بشکل ویژه آن را مغتنم خواهد شمرد تا پای اعضای این محور را در جنگی باز کند که حاصل آن تامین بهانه های آمریکایی باشد.

- بنظر می رسد حتی اگر در شرایط کنونی اسرائیل موفق به ایجاد درگیری در جبهه های سوریه و عراق به شکلی ویژه نشود، فرصت پیشرو را در سایه منظم کردن بخش هایی از کرانه باختری و دره اردن به رژیم صهیونیستی که وعده آن را برای دو ماه آینده داده است از دست نخواهد داد.