بلومبرگ در گزارشی به تلاش ترامپ برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه پرداخت و نوشت: تلاش ترامپ و پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران باعث ایجاد تنش و شکاف میان آمریکا و کشورهای غربی عضو برجام خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ  دولت ترامپ در حالی که به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل است، تنش خود را با متحدان خود در برجام افزایش می‌دهد

تلاش ترامپ و پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران باعث ایجاد تنش و شکاف میان آمریکا و کشورهای غربی عضو برجام خواهد شد.

یکی از  دیپلمات‌های اروپایی در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت: استدلال‌های مقام‌های آمریکایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران فاقد حمایت کافی در میان کشورهای اروپایی است و بسیاری از کشورهای جهان با توضیح‌های مقام‌های آمریکا در زمینه فعال‌سازی مکانیسم ماشه در برجام مخالف هستند.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی که خواست نامش منتشر نشود، گفت:  وقتی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت به حضور آمریکا در برجام پایان دهد، حق فعال‌سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا از آن‌ها گرفته شده است.

چین و روسیه در برابر اقدام آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل  مخالفت می‌کنند، بنابراین آمریکا راه سختی برای تمدید تحریم تسلیحاتی در پیش دارد.