فرماندهی عملیات مشترک عراق از ادامه همکاری‌های امنیتی با ایران، سوریه و روسیه برای مقابله با داعش خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واع عراق، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز دوشنبه از ادامه همکاری‌ها با ایران، سوریه و روسیه در چارچوب ائتلاف چهارجانبه برای مقابله با گروه‌های تروریستی داعش خبر داد و اعلام کرد: منتظر راهکاری جدید برای همکاری با ائتلاف بین المللی هستیم.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به خبرگزاری واع گفت: فرماندهی عملیات مشترک در همکاری و هماهنگی با ائتلاف بین المللی است تا بقایای داعش را مورد پیگرد قرار دهد و ما در این زمینه منتظر راهکاری جدید هستیم. هماهنگی امنیتی چهارجانبه که سوریه، ایران و روسیه را در کنار عراق شامل می‌شود، همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: ائتلاف چهارجانبه امنیتی بسیار از جهت تبادل داده‌های اطلاعاتی میان اعضا مهم است و فرماندهی عملیات مشترک عراق با ائتلاف چهارجانبه به منظور استفاده از این اطلاعات در هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی داعش هماهنگ است.

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های امنیتی با شکلی حرفه ای‌تر و از طریق هماهنگی و تلاش‌های مداوم کار خود را آغاز کزده است؛ گفت: گروه‌های تروریستی داعش قادر به تأثیرگذاری بر اوضاع امنیتی و یا سردرگم کردن نیرو‌های امنیتی که عملیات وِزه بر ضد گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند، نیستند.