عباس مقتدایی درباره توضیح و تبیین کارکرد فراکسیون اکثریت مجلس آینده گفت: به جهتی که مردم در دوره یازدهم افراد همسو را برای حضور در مجلس انتخاب کرده اند، بیش از 240 نفر از منتخبان به لحاظ سیاسی به هم نزدیک هستند بنابراین فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار با بالاترین حجم اعضا شکل می گیرد.

شرح وظایف هیأت اجرایی با 11 نفره در فراکسیون اکثریت/ گردهمایی نامزدهای ریاست مجلس آینده در یکم خرداد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقتدایی افزود: ما در هفته های گذشته تعاملات قابل توجهی داشته ایم، برای نخستین بار برخی کارها در جهت شکل گیری فراکسیون اکثریت مجلس انجام پذیرفت. در مجموع برای اینکه بتوانیم بیش از 240 نفر را در قالب یک فراکسیون سازماندهی کنیم، در گام اول مقرر شد به ازای هر 5 نماینده از هر استان به انتخاب نمایندگان همان استان یک نفر در ساختاری تحت عنوان شورای موقت فراکسیون سازماندهی شود و استان های مختلف نمایندگان منتخب خود را معرفی کردند و در گام اول چند روز قبل نخستین جلسه شورای موقت فراکسیون با حضور 57 نماینده که از سوی منتخبان استان ها معرفی شده بودند برگزار شد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس آینده یادآور شد: در جلسه شورای موقت بر همدلی، همراهی و همگامی حداکثری با هدف حل مشکلات کشور تأکید شد و در نهایت کمیته های مختلف شکل گرفت. مهمترین کمیته «هیأت اجرایی با 11 عضو» بود. این 11 نفر مأموریت یافتند تا سازوکارهای شکل گیری فراکسیون و تدوین اساسنامه را انجام دهند.

وی افزود: البته اعضای هیأت اجرایی متعهد شدند بی طرفی را کاملا رعایت کنند و حتی پذیرفته اند که برای انجام هرچه بهتر امور خودشان از عضویت و یا کاندیداتوری برای هیأت رئیسه مجلس خودداری کنند. بر همین اساس جلسات متعددی شکل گرفته و در روز پنجشنبه یکم خرداد ماه نیز مقرر شد تا با دعوت از شورای 57 نفره موضوعات جدید مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گیرد و به احتمال زیاد کاندیداهای ریاست و کاندیداهای نایب رئیسی مجلس یازدهم در این شورای موقت جهت ارائه توضیحات و طرح دیدگاه های خود دعوت خواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اطلاع رسانی های مربوط به نحوه کار انجام شده و نتایج آن در موقع مناسب در اختیار افکارعمومی قرار خواهد گرفت. 

وی درباره برگزاری جلسات موازی با فراکسیون برای انتخاب هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع دارم با وفاقی که صورت گرفته، هیچ روند منتهی به موازی کاری انجام نمی شود. سازوکارهای تعریف شده و مصوبه ها همه براساس عقل جمعی و فضای کاملا دموکراتیک انجام گرفته بنابراین منتخبان مجلس یازدهم به دور از هر گونه تنش، خودخواهی یا کارهایی که به وحدت لطمه بزند در حال پیگیری امور هستند.

مقتدایی تأکید کرد: کسانی که سلایق متفاوتی داشته باشند برای اینکه بتوانند دیدگاه های خود را مطرح کنند به جلسات دعوت شدند بنابراین القای این نکته که وحدت وجود ندارد یا موازی کاری صورت می گیرد عمدتا ناشی از یک تمایل است یا واقعیت موجود. واقعیت موجود این است که نظم امور و همراهی و همگامی بین اعضای فراکسیون نیروهای انقلاب (ما) وجود دارد و همه در حال انجام مستمر و نتیجه بخش برای تشکیل فراکسیون اکثریت هستند. 

وی درباره هم داستانی پایداری و احمدی نژادی ها افزود: این اسامی و یا حرف هایی که زده می شود بیش از آنکه در واقعیت موجود ریشه داشته باشد در زمینه های فکری بیرون مجلس مطرح می شود. آنچه واقعیت مجلس است، آن است که فراکسیونی با 240 نفر شکل گرفته و براساس آیین نامه هایی که به تصویب فراکسیون می رسد اداره خواهد شد بنابراین اسامی و یا جریان های فکری که پیش از شکل گیری مجلس یازدهم وجود داشته است در مورد مجلس یازدهم معنی ندارد و روند عمومی سیاسی کشور دوران جدیدی را تجربه خواهد کرد و این دوران جدید مبتنی بر یک جریان فکری سیاسی تحت عنوان نیروهای انقلاب اسلامی است.

عضو شورای موقت فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس یازدم گفت: وحدتی که در روزهای گذشته با توجه به شمار زیاد نیروهای عضو، کاملا مشهود و حتی مثال زدنی است ساختار هیأت اجرایی یازده نفره نشان می دهد که این فراکسیون از بلوغ کامل سیاسی برای دست یابی به اهداف برخوردار است.