علی کریمی فیروزجایی درباره عزم دولت برای همسو کردن هیأت رئیسه مجلس آینده با خود گفت: 230 نفر از منتخبان دوره یازدهم برآمده از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند بنابراین 15 الی 20 منتخب حامی دولت حتی اگر یک نظر و هدف را دنبال کنند نمی توانند بر تصمیم فراکسیون اکثریت اثر بگذارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی افزود: اگر دولت بخواهد انتخابات هیأت رئیسه مجلس آینده را مهندسی کند، راه به جایی نمی برد چون چنین قدرت و بدنه رأیی را میان منتخبان ندارد بنابراین نباید این مسئله جدی گرفت. البته بیشتر به نظر می رسد دولت دنبال ایجاد دودستگی میان منتخبان نیروهای انقلاب باشد، این تلاش نیز وجهی ندارد.

منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پاشنه آشیل جریان انقلاب در مجلس یازدهم، وقوع دودستگی و چنددستگی است که این مسئله را باید مراقبت کرد که انشاءالله یک هیأت رئیسه مقتدر انتخاب شود و با همکاری جمعی نیروهای انقلاب بتواند قوه مقننه را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

وی ادامه داد: در مجموع دولت دیگر نمی تواند مانند دوره دهم، مجلس را همکار و حتی زیردست خود قرار دهد، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان انقلابی، شجاع، متخصص و کارآمد هستند که قطعا بر دولت نظارت لازم را انجام خواهند داد و خیلی دقیق به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تلاش دولت برای ساماندهی منتخبان مستقل و اصلاح طلب به منظور معامله گری با نامزدهای کرسی ریاست مجلس، گفت: تعداد این جمع از نمایندگان به 40 نفر نمی رسد بنابراین هیچ اثرگذاری خاصی نخواهند داشت منتها ما باید در داخل فراکسیون اکثریت تصمیم جمعی بگیریم. بالاخره اختلاف سلایقی وجود دارد که به پویایی کار مجلس کمک می کنند اما این اختلافات نباید به صحن علنی مجلس کشیده شود.

کریمی فیروزجایی تأکید کرد: الان دولت در فراکسیون اکثریت نمی تواند نفوذ کند اما امیدوار است اختلاف سلیقه های داخلی ما به صحن کشیده شود تا بتوانند با 40 منتخب حامی دولت یک اثرگذاری داشته باشند. ما با علم و آگاهی از این مسئله تدابیری را اندیشیده ایم که هیچ گاه دولت به مقصود خود نخواهد رسید چون داخل فراکسیون لیست واحد برای هیأت رئیسه مشخص می شود. همان لیست در صحن علنی مورد رأی گیری قرار می گیرد و قطعا با رأی بالا و قاطع هیأت رئیسه مجلس آینده کار خودش را شروع می کند.