منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :هر کس بخواهد اقتصاد خانواده را بچرخاند، باید با مفاهیم سواد مالی آشنا باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید نظام الدین موسوی در مراسم رونمایی از کتاب «معمار عمارت؛ دفتر حساب مدیران مالی خانواده» در سرای اهل قلم گفت: سواد مالی یکی از ضروریات است که در فضای جامعه کنونی جای خالی آن احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد خانواده چیزی جدا از اقتصاد جامعه نبوده و از گذشته وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ ایرانی و دینی، خانواده بنیان اصلی بشمار می رود بنابراین هرنوع تغییر و تربیتی در این نهاد شکل می گیرد در این صورت لازم است خانواده با مسئله اقتصاد به نحو احسنت آشنا شوند.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گذشته مساله بورس، ارز، تورم و... به اقتصاد خانواده مرتبط نبوده اما اکنون بسیار مهم است. زیرا ارز که گران می‌شود بر اقتصاد خانواده اثر می‌گذارد. تحریم‌ها هم همین‌طور. سهام عدالت وارد سطح پایین‌دست جامعه می‌شود و خانواده‌ها باید بدانند چگونه با سهام عدالت رفتار کنند بنابراین اگر خانواده سواد مالی نداشته باشد دچار مشکل می‌شود.

موسوی تاکید کرد: هر کس بخواهد اقتصاد خانواده را بچرخاند، باید با مفاهیم سواد مالی آشنا باشد.

وی با اشاره به چاپ کتاب «معمار عمارت؛ دفتر حساب مدیران مالی خانواده»  گفت: در این کتاب به اقتصاد خانواده توجه شده و تعاریف لازم در حوزه مفاهم مالی بیان شده است.

دکتر مریم جلالی مدرس دانشگاه، پژوهش‌گر حوزه خانواده و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون نیز در این مراسم  گفت: در فرهنگ ما تابوی فرهنگی اشتباهی به نام اقتصاد وجود دارد. حال آنکه اقتصاد از فرهنگ و سیاست و اجتماع جدا نیست.

وی افزود: زنان، مدیران تولید خانواده‌ها هستند و کتاب «معمار عمارت؛ دفتر حساب مدیران مالی خانواده» به درستی به این موضوع پرداخته و توانسته است مهارت را جایگزین دانش کند.